Revisjonshistorikk [tilbake]

Om ikke selgeren vet, vel, da pisker du vedkommende til å finne det ut for deg, eventuelt tar du registeringsnummeret....går inn på registeringsdata hos Biltilsynet....da får du frem chassisnummeret....deretter ringer du en VW merkeforhandler eller Møller teknisk med chassisunummeret og regnummeret foran deg. Da bør du kunne få et svar.

Ja, det er ikke umulig at denne bilen er av den årsmodellen som fikk REIM først, men som vi vet, den særnorske fortolkningen av begrepet "årsmodell" kan gi mange overraskelser! Helt sikker blir du IKKE uten å sjekke på det viset jeg anbefaler over. Ja, du kan spa det frem av motorkoden i seviiceheftet også, men det er ikke helt likefrem....igjen....gjør som nevnt over!

Er du heldig, er det en motor som har REIM fra fabrikk :-) Om bilen mot formodning er den versjonen som har motor med kamkjede? Vel, da MÅ den være enten oppgradert underveis....hvilket VELDIG få norske biler er....eller motoren må være BYTTET med en motor der det kjente problemet med kamkjedestrammeren er LØST....eller en motor med REIM. Som du forstår, en motor med KAMKJEDE som IKKE er oppgradert...det er en tikkende bombe, altfor ofte en liten katastrofe som bare venter på å skje! Og nei, det er dessverre IKKE enkelt å gjøre noe med dette FØR det skjer noe, i all sin uendelige visdom har VW konstruert motoren sånn at den må UT AV BILEN for at man skal kunne fikse dette! Da går taksameteret VELDIG mye, det blir RÅDYRT!

Og om kamkjedet hopper av eller noe annet festlig? Ofte totalhavari!

THE BOTTOM LINE er at man bør unngå bilene med kamkjede om problemet IKKE er DOKUMENTERT RETTET OPP på den ene eller andre måten! Er den bil med REIM - jolly fine, da er det en bil som er verdt å undersøke videre og eventuelt vurdere å kjøpe. Vær ellers ops på dette med RUST....fabrikkbeskyttelsen på VW er IKKE god nok til å tåle en norsk vinter over flere år! Kjøper du en eldre VW og den er "grei" ifht rust, er understellsbehandling en god investering! Lykke til!

Antall visninger