Revisjonshistorikk [tilbake]

Kloke ord fra Kamerat Wizard som vanlig, legg til at som alle andre hybrider, man får best totaløkonomi ved rett og slett å kjøre bilen i vanlig hybridmodus. Spesielt gjelder dette i vinterhalvåret, varmen må jo komme et sted fra....og vi liker å ha det godt og varmt og duggfritt inne i bilen...da må motoren uansett trø til innimellom!

Og ja, glem de fantastitallene som Mittibuski hiver frem for forbruket, for alle praktiske hensyn er dette en smule optimisitsk. I hverdagen får man likevel en helt grei drivstofføkonomi, i den grad dette betyr noe om man ikke kjører mer enn si 20-25.000 i året, drivstoff er liksom ikke den største utgiftsposten på det å eie og drifte en bil! Og som Kamerat Wizard forsåvidt er inne på, 2.2 diesel har et gjennomsnittsforbruk som matcher eller sogar ligger godt under forbruket på hybriden.

Sånn er det bare. Med "gjennomsnittsforbruk" tenker jeg IKKE på en "langtur" på to-tre mil, jeg tenker på året igjennom....det er det som betyr noe i det lange løp. Men diesel er ikke nødvendigvis tingen om dere har si 50 % småkjøring, da er det bop-bop, da ville kanhende til og med jeg valgt den hybride drivlinjen med benzineren! Ellers er det en ting til med 7-seter: det gir noe høyere etterspørsel ved kjøp og salg....ofte litt dyrere å kjøpe....til gjengjeld lettsolgt en gang i fremtiden. Ellers er Mitsubishi greie biler, pålitelige, relativt robuste. Tildels noe stive delepriser, på den annen side sett, kjører man som folk og passer litt på bilen, trenger man ikke mange delene på 2-300.000 kilometer. En god bil ramler faktisk IKKE fra hverandre når man passerer de 100 :-)

Antall visninger