Revisjonshistorikk [tilbake]

Et stalltisp her: om du ikke finner en grei bil i privatmarkedet....let gjerne etter en leasingbil som har vært brukt hos f.ex Avinor....Relacom (eller hva de nå heter nå for tiden).....Bravida....eller en av de andre, store aktørene....altså firmaer som kjører mye og som regel tar godt vare på tjenestebilene. Bla Relacom - nå OneCo eller noe sånt - har brukt Toyota ProAce en god stund. Med litt flaks kan du få en bil som passer ditt budsjett...eventuelt sparer du penger en stund.....den som venter på noe godt, venter sjelden forgjeves! Og som vi vet....ProAce er produsert hos en seriøs aktør i EU :-)

Som Kamerat Wizard vil jeg anbefale enten Peugeot eller Citroen her, eventuelt ProAce...som jo er samme greia i en litt annen innpakning. Alle tre finnes der ute til greie priser, det er mer enn man kan si om eldre HiAce, fyttinøff! VW Transporter er samme greia, du betaler ofte mer enn bilen egentlig er verdt. Dessuten...be advised....2.0 TDI er for liten motor for disse bilene, her er det kun 2.5 TDI som gjelder om du skal ha glede av bilen over noen år. Husk også dette med rust, der er Transporter like dårlig rustbeskyttet fra fabrikk som alt annet fra VW! Finner du en bil som er grei for rust, jolly fine, da sørger du for å understellsbehandle den og ta vare på den, men noe kynisk sett, VW sine nyttekjøretøyer er ofte preget av nettopp dette med rust.....derav er det da også i mange tilfeller en fordel å sjekke privatmarkedet om man vil ha en grei VW.....da er sjansen for at bilen er understellsbehandlet vesentlig høyere!

Mhp nettopp Peugeot mener jeg å vite at importøren understellsbehandler bilene når de kommer til Norge, om dette gjelder nyttekjøretøyene er jeg noe usikker på, likeledes er jeg noe usikker mhp Citroen, men uansett: om så blir gjort, gir det et veldig mye bedre utgangspunkt, selv om eierne gir beng i etterbehandling! For deg som ser etter litt eldre biler er dette spesielt viktig! Lykke til!

Antall visninger