1 | opprinnelige versjon |
Hadde det vørt feil på en sensor så hadde du hatt motorlampe så joda koster føleren bare 280 kr så kjør på. Verksted har nok trolig mere rett her at det er kjølevfte motoren som er prroblemet eller tørede kontakter eller ledninger. Nei tappekran er nok noe fra fortiden men er som regel en plast plugg i bunnen av radiator som man kan tappe ifra ellers må man gløtte på en slange i bunnen slik at kjølevæsken renner ut. Kjølevæske er som du sier ikke så hyggelig å søle rundt med men man bruker som regel et oppsamlingskar og vasker vekk søl med vann og såpe og det er jo tross alt ikke olje som er mye vanskligere å håndtere. Tror ikke du trenger å demontere noe som helst lverst du tar bare av korken til kjølevøske beholdere så tapper systemet seg ned. Men obs npr du fyller ny kjølevøske så må man gjerne ty til noen triks for å få det luftet skikkelig og husk riktig blanding og farge på kjølevæsken ellers blir det problem. Når det er fylt ppp må man gjerne etterfylle et par ganger da luft gjerne kommer seg ut slik at nivå i beholder synker.
Hilsen Mr Car Wizard
2 | No.2 Revision |
Hadde det vørt vært feil på en sensor så hadde du hatt motorlampe så joda koster føleren bare 280 kr så kjør på.
Verksted har nok trolig mere rett her at det er kjølevfte motoren som er prroblemet eller tørede tærede kontakter eller ledninger.
Nei tappekran er nok noe fra fortiden men er som regel en plast plugg i bunnen av radiator som man kan tappe ifra ellers må man gløtte på en slange i bunnen slik at kjølevæsken renner ut.
Kjølevæske er som du sier ikke så hyggelig å søle rundt med men man bruker som regel et oppsamlingskar og vasker vekk søl med vann og såpe og det er jo tross alt ikke olje som er mye vanskligere å håndtere.
Tror ikke du trenger å demontere noe som helst lverst du tar bare av korken til kjølevøske beholdere så tapper systemet seg ned.
Men obs npr du fyller ny kjølevøske så må man gjerne ty til noen triks for å få det luftet skikkelig og
husk riktig blanding og farge på kjølevæsken ellers blir det problem.
Når det er fylt ppp må man gjerne etterfylle et par ganger da luft gjerne kommer seg ut slik at nivå i beholder synker.
Hilsen Mr Car Wizard
Blockquote
3 | No.3 Revision |
Hadde det vært feil på en sensor så hadde du hatt motorlampe så joda koster føleren bare 280 kr så kjør på. Verksted har nok trolig mere rett her at det er kjølevfte motoren som er prroblemet eller tærede kontakter eller ledninger. Nei tappekran er nok noe fra fortiden men er som regel en plast plugg i bunnen av radiator som man kan tappe ifra ellers må man gløtte på en slange i bunnen slik at kjølevæsken renner ut. Kjølevæske er som du sier ikke så hyggelig å søle rundt med men man bruker som regel et oppsamlingskar og vasker vekk søl med vann og såpe og det er jo tross alt ikke olje som er mye vanskligere å håndtere. Tror ikke du trenger å demontere noe som helst lverst du tar bare av korken til kjølevøske beholdere så tapper systemet seg ned. Men obs npr du fyller ny kjølevøske så må man gjerne ty til noen triks for å få det luftet skikkelig og husk riktig blanding og farge på kjølevæsken ellers blir det problem. Når det er fylt ppp må man gjerne etterfylle et par ganger da luft gjerne kommer seg ut slik at nivå i beholder synker.
Hilsen Mr Car Wizard
Blockquote
4 | No.4 Revision |
Hadde det vært feil på en sensor så hadde du hatt motorlampe så men joda koster føleren bare 280 kr så kjør på.
Verksted har nok trolig mere rett her at det er kjølevfte motoren som er prroblemet eller tærede kontakter eller ledninger.
Nei tappekran er nok noe fra fortiden men er som regel en plast plugg i bunnen av radiator som man kan tappe ifra ellers må man gløtte på en slange i bunnen slik at kjølevæsken renner ut.
Kjølevæske er som du sier ikke så hyggelig å søle rundt med men man bruker som regel et oppsamlingskar og vasker vekk søl med vann og såpe og det er jo tross alt ikke olje som er mye vanskligere å håndtere.
Tror ikke du trenger å demontere noe som helst lverst øverst du tar bare av korken til kjølevøske beholdere så tapper systemet seg ned.
Men obs npr når du fyller ny kjølevøske så må man gjerne ty til noen triks for å få det luftet skikkelig og
husk riktig blanding og farge på kjølevæsken ellers blir det problem.
Når det er fylt ppp må man gjerne etterfylle et par ganger da luft gjerne kommer seg ut slik at nivå i beholder synker.
Hilsen Mr Car Wizard