Revisjonshistorikk [tilbake]

Dette fremstår som en mer normal forbruksøkning, men jeg tenker at du med 1.2 tonn nok også må være blant dem som tilpasser kjørestilen i forhold til vekta du har der bak - du kjører defensivt, du kjører på momentet, er litt mer forsiktig med gassen og følger nøye med når du f.ex nærmer deg en stigning og tilpasser deg deretter. Ellers er nok ikke CVT-kassa det beste valget om man er hard-core sjamping-entusiast eller ved-o-man, men jeg tenker at benzineren under panseret har såvidt stort slagvolum og så moderat trimmingsgrad at man bør kunne ha anvendbar kraft fra såvel lave som midlere turtall - uten at det er noen høydare - men det dreier seg om å tilpasse kjørestilen.

Tipset med sportmodus kan ha noe for seg, ellers kom det et annet tips om å kjøre kassa i halvautomatisk modus og gire selv, begge deler bør kunne gi vår gode venn med sjampingvogna og vedhengeren en bedre hverdag når han er ute på tur, selvfølgelig gitt en viss tilpasning av kjørestilen. Jeg tenker jo at det må være et par uheldige omstendigheter med i bildet når vi snakker om en dobling av benzinforbruket, f.ex fremstår sjampingvogna av veterantypen som noe nær en vegg sett fra et aerodynamisk ståsted :-) Jeg ville nok montert en spoiler på taket av vogna om jeg hadde skaffa meg en sånn vogn, her ville nok selv dieselbrenneren min merka slepet!

Jeg må tilføye at jeg har kjørt en tidligere generasjon RAV4 med manuell kasse som yrkesbil, det var ikke spesielt mye krefter i motoren, her en dieselversjon, men igjen, det dreier seg om å tilpasse kjørestilen, gjerne kjøre litt "traktor" og ikke henge seg opp i om det går litt treigere i motbakkene!

Antall visninger