Revisjonshistorikk [tilbake]

Uten at jeg har sett Audi sin måte å gjøre dette på....kjenner vi VAG rett, bruker man samme hyllevare i Audi som i VW....eller omvendt. Da tenker jeg på at man setter inn samme "hardware", med samme grensesnitt og muligheter mot bilen forøvrig. Men hvor mange A4 som har webasto, ja det er a complete different matter! Det er jo en "option" som koster penger, må vite! Ja, det har vært kampanjer innimellom, der man selger bilene med "vinterpakke", men den eneste måten å finne ut av dette på biler du måtte finne interessante å kjøpe, er å spørre eieren om det ikke på annet vis fremgår av annonsen. Ellers er du litt tidlig ute: vi andre har ikke sett 2022-modellene av A4 ennå, når du tenker i retning av en 2029, er du forut for din tid - med solid margin :-)

Det er forøvrig først og fremst biler med en dieselmotor under panseret som har webasto, de som handler benzinere vil ofte tenke at de ikke trenger denne tilleggsvarmeren. En benziner er som kjent ikke riktlig like effektiv som en TDI, ergo har man mer spillvarme, motoren blir raskere varm. Og som ihuga diesel-fan vil jeg jo si at TDI er et vesentlig bedre valg enn en benziner om du er opptatt av komfort, drivstofføkonomi, vet å sette pris på rikelig med anvendbar kraft fra lave og midlerte turtall og ikke minst, har et kjøremønster med en ikke ubetydelig grad av langkjøring. Det siste er en fordel: en dieselmotor fungerer helt greit i byen, for all del, men det er det derre med DPF: om du har mye småkjøring i et område med lave temparaturer i vinterhalvåret, ja da kan du risikere at du får en liten gul lampe som sier at du bør ta en tur på landeveien med litt mer turtall enn normalt for å få ut litt av sota i DPF. Verre er det ikke. Om vi ser bort fra dette: A4 er på mange vis den mest harmoniske Audien, ikke for liten, ikke for stor, perfekt Norgesbil spør du meg! L ykke til!

Antall visninger