Revisjonshistorikk [tilbake]

Lukter det diesel så er det altså diesel som kommer inn i forbrennings kammeret i sylinder men ikke antenner. Enten lekker en dyse eller så er det ikke kompresjon i sylinder, men dette pleier å bedre seg når motor blir varm da sylinder har gunstigere forbrennings temperaturer. Du bør nok få sjekket dette på et verksted da det kan tyde på alvorlige feil i motor men det er jo å håpe på at det fks bare er en dyse som lekker litt.

Hilsen Mr Car Wizard

Lukter det diesel så er det altså diesel som kommer inn i forbrennings kammeret i sylinder men ikke antenner. Enten lekker en dyse eller så er det ikke kompresjon i sylinder, men dette pleier å bedre seg når motor blir varm da sylinder har gunstigere forbrennings temperaturer. Du bør nok få sjekket dette på et verksted da det kan tyde på alvorlige feil i motor men det er jo å håpe på at det fks bare er en dyse som lekker litt.

litt. Gløde plugger er også en viktig del av motorens. ed og vel og ikke. are når det er kaldt, moderne gløding er programmert på en helt annen måte enn å fyre opp med gamle tennsigaretter for i det hele tatt på fyr på dieselen. Hilsen Mr Car Wizard