Revisjonshistorikk [tilbake]

Ja, det kan være slik du beskriver, men skal du feilsøke, må du ha et elektrisk skjema for bilen. Ja, du kan fomle deg frem, men det vil ta veldig mye tid, og du kan risikere å både ikke komme i mål og drite skikkelig på draget....avhengig av hvordan oppbygningen av bilens elektronikk er designet...du kan komme i skade for å sende en spenningspiker et sted der det blir ovselig dyrt. Du skal mao ha mer enn LITT erfaring for å tukle med dette. Alternativet er å bruke et verksted. Med litt flaks koster det ikke allverden. Du kan også ringe til et Suzuki merkeverksted og forhøre deg, be om råd, så slipper du kanhende å finne opp kruttet på ny. Ja - det kan også være andre ting, men igjen, det krever et elektrisk skjema, og skal du feilsøke på HELE bilen, da bør du ha en blokkskjematisk oversikt og en viss kompetanse i forhold til å tolke et slikt skjema også. Sagt i klartekst: i våre dager, med relativt komplekse styringsystemer og ikke minst startsperre, er det ingen enkel sak å feilsøke selv! Dette kan f.ex også være en inngang som er blåst på bilens styringsenhet, dvs at den ikke lenger får det spenningsnivået som sladrer om at girkassa står i parkmodus....mange muligheter her, og veldig få av dem står på lista over "gjør-det-selv" sånn uten videre. Lykke til!

Antall visninger