Revisjonshistorikk [tilbake]

At BEGGE setevarmerne har tatt ferie, fremstår som atypisk, men ja, feil på setevarmere uansett hvilken bil man snakker om, er ganske så vanlig. Et kne i setet er nok, ellers er dette en greie som før eller siden tar kvelden uansett. Sånn er det bare.

Om du skal feilsøke, bør du som et minimum ha et elektrisk skjema for bilen din, og ta det derfra. Du må også ha et mulitmeter og vite hvordan du bruker det, gjerne også et tang-amperemeter. Ja, det kan være en felleskomponent, si en termosikring, og årsaken til at den slår ut, kan være for høyt strømtrekk på en eller begge sløyfene. Det var dette med et skjema...der vil du som regel kunne se rimelig kjapt om det er slike felleskomponenter. Er det IKKE det, ja da ser du på hvert og et sete, og tar det derfra. Legio muligheter, men neeeeeeeeeeei.....feilsøk uten skjema og instrumenter har du forsåvidt forsøkt, det forteller deg alt og ingenting: du har funnet ut at det er fortsatt feil. Du kunne muligens forsøkt å kryssbytte tilkoblingene mot bryterne, men er det feil i begge, eventuelt en form for fellesfeil, ja da er du fortsatt like langt. Alt blir så meget enklere med skjema og instrumenter.. Lykke til!

Antall visninger