Revisjonshistorikk [tilbake]

Ja, som Kamerat Wizard er inne på, tyve år på veien gjør noe med en bil, uansett om den heter Per eller Pål eller Suzuki! Ja, det er kanhende en bil som er verdt det du betaler for den, men det er også en bil der man bokstavelig talt har veldig store muligheter for å kjøpe en berømte katten i sekken. Om du likevel føler må-ha suget etter en egensjekk, bør du seriøst vurdere å forlange en NAF-test FØR du undertegner kjøpekontrakt....det er en billig forsikring mot iallefall noen av spenningsmomentene som kan ødelegge moroa! Ellers er jo ikke 225.000 km stort, men det betyr også at bilen har stått veldig mye stille...det blir ikke mange kilometerne pr år dette her!

The Bottom Line er at dette er en bil man kan kjøpe for ssi 20-30.000 kroner.....gitt at den har relativt fersk EU-kontroll betyr det at man - forutsatt at NAF-kontrollen over ikke avdekker alvorlige skjulte feil og mangler - har bil i inntil to år for 20-30.000 kroner. Det er i og for seg helt greit, men du bør vite hva du går til, og justere forveningene deretter. Og nei og atter nei, du kjøper ALDRI en sånn bil uten å sjekke den før kjøp, er du så slepphendt med dine surt erhvervede kronasjer bør du heller donere pengene til frelsesarmeen eller et annet godt formål!

Vil du derimot ha deg en grei bil som du kan eie en stund...gjør som Kamerat Wizard sier...kjøp noe nyere! Gammelt er gammelt, ja, jeg har kjørt biler av den sorten halve livet, men jeg har konsekvent valgt biler som er vesentlig mer robuste enn en hvilken som helst japs, og jeg ble veldig god til å vedlikeholde bilene mine etterhvert. Det hjelper! Ja, ved å velge mine biler med omhu har jeg klart å kjøre også "billigbilene" mine noen hundre tusen kilometer hver gang, og ha glede av dem i mange år, hvem vet, kanhende du kan klare dette med denne Suzukien...men jeg tviler...du nevner faktisk ikke EN VELDIG VIKTIG TING i opplistinga over bilens gode egenskaper: det MAGISKE ORDET: UNDERSTELLSBEHANDLING og JEVNLIG ETTERBEHANDLING! Alt det mekaniske er egentlig ganske greit å ha med å gjøre, det er bare som å skifte legoklosser, men om bilen IKKE er jevnlig passet på ifht rust....da er det IALLEFALL en SVÆRT GOD GRUNN til å sjekke for rust...og underkaste bilen en NAF-sjekk! Som sagt...20 år er egentlig ganske lenge for en bil å overleve på norske veier....! Lykke til - og skal du kjøpe bil i dette pris-sjiktet - sjekk ALLTID grundig - det er ingen snarveier her om du vil sove sånn nogenlunde godt om natta! Det går jo også på din og passasjerenes sikkerhet dette her, du vil IKKE ende opp med en bil med kritisk rust!

Antall visninger