Revisjonshistorikk [tilbake]

Høres ut som noe feil med friksjonen i sylinder, starter har normalt ikke vansker med å dra rundt motoren uansett om det er marginalt høyere kompresjon. Tykkelsen på topp pakningen skal justeres hvis det påvirker kompresjonen nevneverdig og dette vet de som høvler toppen og man får ofte ny og riktig pakning med hvis det er et motor overhalings verksted som gjør jobben. Starter må sjekkes og kablingene til starter må sjekkes det kan også lett være feil i en gammel starter. Er sylinder borret så er det nøye toloranser som må følges både i sylinder og med de nye stemplene og ringene. Stempel høyde skal måles fra toppen av blokken til toppen av stempelkrone og toloransene som aksepteres her er ørsmå. Tipsene er: Monter nye og riktige plugger uansett hvor bra de gamle måtte se ut, når plugger er ute så prøver du å dra rundt motoren for hånd med en skralle på veiv reimhjulet motor skal gå lett rundt. Har du mulighet så monter en annen starter. Test kompresjonen med kompresjons tester i hver sylinder. Se til at gnist kommer tll rett sylinder på rett tid og rengjør forgasseren. Pakknimg mellom toppen og forgasser må være helt tett ellers drar motoren falsk luft og får ikke bensin. Se til at forpumpen gir bensin ved å demontere slangen til forgasseren det skal komme en grei stråle fra slangen når den kinnes på starteren.

Hilsen Mr Car Wizard

Antall visninger