Revisjonshistorikk [tilbake]

Nja, bortsett fra dette...det er liten tvil om at det er MANGE gode grunner til at Mercedes er det foretrukne alternativet i taxibransjen ikke bare i Norge, men over hele Europa. Opp gjennom åra har jeg hatt mange hyggelige samtaler med taxikusker, spesielt versjonene som er tatt frem spesielt for taxi-bruk skal være ekstremt pålitelige. Legg til at Mercedes - utrolig nok også i Norge - har svært gode rutiner for å ta vare på sine proffesjonelle kunder. Når vi vet at biler som havner på verksted i tide og utide er personlig ruin for både taxi-eierne og sjåfførene...da vet vi hvorfor man bør velge sine biler og derved sine samarbeidspartnere med omhu.

Ellers har jeg registert at noen velger å kjøre sine biler langt utover de vanlige 3 årene og de forholdsvis "normale"" 4-500.000 kilometerne, i praksis er ikke en million kilometer noe problem for en Mercedes i taxinæringen. Men siden refusjonsordningen er som den er, kan man egentlig like gjerne selge bilen til neste lykkelige eier etter 3 pår og 500.000. I Sørlandets hovedstat er det visstnok en taxieier som følger denne modellen med sine 2-3 biler, før salg får bilene en stor service og gjerne ny girkassa, voila, så får han grei pris for bilene og fornøyde kjøpere! Ja, det er selvfølgelig mange andre biler som kan fungere som taxi, pass på bilen og den passer på deg, i Drammen kjørte dama til en lastebilkusk jeg kjente Lada som taxi. Laddisen rulla 700.000 som taxi den, og ble solgt videre til neste lykkelige eier, no problemas whatsoever!

The Bottom Line er likevel at Mercedes er stjernen, både mhp driftsikkerhet og inntjening, men også som arbeidsplass sett. Skal en bil rulle H24/7 og logge 100.000+ i året, ja da er det en klar fordel med Mercedes....som det blir sagt over: velg Mercedes!

Antall visninger