Revisjonshistorikk [tilbake]

Etter hva jeg forstår,i utgangspunktet en god motor, men som med andre tyske biler, man bør skifte olje og filter ved hver 15.000 km, å legge motorens skjebne i "longlife" service har en lei tendens til å endre med gråt og tenners gnissel. Elllers registrerer jeg faktisk at heller ikke denne motoren er problemfri, men dette med en råde som går til Jesus på en bil som ikke er nærheten av å være innkjørt, er noe man normalt sett assosierer med f.ex Opel-motorer fra 50- og 60-tallet!

I ditt sted ville jeg lagt meg under senga for å grine ut et par dager, dernest ville jeg henvendt meg både til importøren og BMW i Tyskland, og spurt fint om man kanskje kunne tenke seg å dekke deler av det gildet kostter - en så dyr bil skal bare ikke gå i støkker på dette viset! Den eneste grunnen jeg kan se for meg, er det være seg feil oljekvalitet, dieselinntrenging i olja eller at bilen har vært skåltom for olje. Forhåpentligvis har verkstedet sjekket disse tre tingene?

Jeg merker meg ellers en interessant sak på Motor d.d: en Audi-eier som har fått dekket deler av reparasjonen på en Audi i samme klasse med relativt høyt oljeforbruk: https://motor.no/aktuelt/slik-fikk-kenneth-hevet-bruktbilkjopet-seks-ar-etter-kjopet/197864?utmcampaign=20210501MotorNyhetsbrevuke17b&utmmedium=email&utm_source=Eloqua&elqTrackId=C2D554DD0D265C7AEDA1CB9B3F0FECD0&elqTrack=false&elq=646cacfdd0cf4bb08580b2232648e665&elqaid=2198&elqat=1&elqCampaignId=2347