Revisjonshistorikk [tilbake]

Du kan kjøpe en brukt modul men du må få med nøklene altså transponder chippene som sitter i nøklene og noen ganger er det best å få med dekoderen som sitter rundt tenningslåsen og vekker nøkkeltransponderene til liv når man stikker inn nøkkelen. Du må ha samme delenummer som den orginale boksen ellers blir det bare tullball ut av det. Noen selger slike kit på ebay som har alt du trenger for å konvertere ellers kan man fjerne startsperren ved å sende modulen til et firma som gjør dette men det er ikke noe jeg anbefaler da nå hensikten med startsperre er borte og bilen kan lett stjeles. Forsikrings selskapet bør da også vite at du nå har fjernet startsperren. Det er likevel ikke helt uproblematisk å skifte modul da den gjerne kommuniserer på high speed canbus systemet og må ha sin plass programert i systemet for å kommunisere med de andre modulene ellers får du bare en rekke feilmeldinger som da ikke vil gå igjennom en Eu kontroll og også gi problemer med at fks abs modul ikke gir beskjed til motorstyringen om å slakke ned motorkraften ved hjulspinn ol og kan skape farlige situasjoner. For å si det sånn at velger du den billige veien her så må du innhente nødvendig og riktig info ellers har du lett tapt alle pengene i forsøket og likevel må ta den lange veien til forhandler og punge ut med ytterligere 27000 kr. Slike motorstyrings bokser er normalt robuste greier og ikke skjelden er det snarere kontaktfeil og fks problem i en kabel eller sensor som boksen er avhengig av som er problemet og ikke selve boksen.

Hilsen Car Wizard

Du kan kjøpe en brukt modul men du må få med nøklene altså transponder chippene som sitter i nøklene og noen ganger er det best å få med dekoderen som sitter rundt tenningslåsen og vekker nøkkeltransponderene til liv når man stikker inn nøkkelen. Du må ha samme delenummer som den orginale boksen ellers blir det bare tullball ut av det. Noen selger slike kit på ebay som har alt du trenger for å konvertere ellers kan man fjerne startsperren ved å sende modulen til et firma som gjør dette men det er ikke noe jeg anbefaler da nå hensikten med startsperre er borte og bilen kan lett stjeles. Forsikrings selskapet bør da også vite at du nå har fjernet startsperren. Det er likevel ikke helt uproblematisk å skifte modul da den gjerne kommuniserer på high speed canbus systemet og må ha sin plass programert i systemet for å kommunisere med de andre modulene ellers får du bare en rekke feilmeldinger som da ikke vil gå igjennom en Eu kontroll og også gi problemer med at fks abs modul ikke gir beskjed til motorstyringen om å slakke ned motorkraften ved hjulspinn ol og kan skape farlige situasjoner. For å si det sånn at velger du den billige veien her så må du innhente nødvendig og riktig info ellers har du lett tapt alle pengene i forsøket og likevel må ta den lange veien til forhandler og punge ut med ytterligere 27000 kr. Slike motorstyrings bokser er normalt robuste greier og ikke skjelden er det snarere kontaktfeil og fks problem i en kabel eller sensor som boksen er avhengig av som er problemet og ikke selve boksen.boksen. Korrosjon på et jordingspu kt er noen ganger nok til å lage masse problemer.

Hilsen Car Wizard

Du kan kjøpe en brukt modul men du må få med nøklene altså transponder chippene som sitter i nøklene og noen ganger er det best å få med dekoderen som sitter rundt tenningslåsen og vekker nøkkeltransponderene til liv når man stikker inn nøkkelen. Du må ha samme delenummer som den orginale boksen ellers blir det bare tullball ut av det. Noen selger slike kit på ebay som har alt du trenger for å konvertere ellers kan man fjerne startsperren ved å sende modulen til et firma som gjør dette men det er ikke noe jeg anbefaler da nå hensikten med startsperre er borte og bilen kan lett stjeles. Forsikrings selskapet bør da også vite at du nå har fjernet startsperren. Det er likevel ikke helt uproblematisk å skifte modul da den gjerne kommuniserer på high speed canbus systemet og må ha sin plass programert i systemet for å kommunisere med de andre modulene ellers får du bare en rekke feilmeldinger som da ikke vil gå igjennom en Eu kontroll og også gi problemer med at fks abs modul ikke gir beskjed til motorstyringen om å slakke ned motorkraften ved hjulspinn ol og kan skape farlige situasjoner. For å si det sånn at velger du den billige veien her så må du innhente nødvendig og riktig info ellers har du lett tapt alle pengene i forsøket og likevel må ta den lange veien til forhandler og punge ut med ytterligere 27000 kr. Slike motorstyrings bokser er normalt robuste greier og ikke skjelden er det snarere kontaktfeil og fks problem i en kabel eller sensor som boksen er avhengig av som er problemet og ikke selve boksen. Korrosjon på et jordingspu kt jordingspunkt er noen ganger nok til å lage masse problemer.

Hilsen Car Wizard