1 | opprinnelige versjon |
Vet ikke helt hvorfor det ikke opplyses om bilmerke og model og kanskje til og med verksted som har utført jobben. Importører og verksteder liker ikke negativ omtale og legger seg ekstra i selen for å hjelpe de kundene de kan ref Toyota og Lexus. At dette blekket manglet på ene caliperen er nok direkte en forglemmelse fra en tidligere utført service der klosser gjerne smøres opp da det ikke på noen måte kan ramle av under bruk etterpå.
Men det er helt riktig at klosser og skiver ikke er underlagt garanti på linje med olje og luftfilter og jeg ser det som helt normalt at du trolig må skifte klosser på 87000 km og da spesielt bak som har en mye røffere tilværelse ang rust og fastfrysing av klosser pga begrenset bruk. Det ville blitt et komplisert system hvis alle klossene på bilen skulle ha sine egne varslere og da alså 8 stk så fabrikantene må gamble på at klosser slites noenlunde likt og kan klare seg men 1 sensor fremme og 1 sensor bak.
Jeg vil si det sånn at har en mekaniker glemt å montere et slikt blekk og ikke giddet å bøye seg ned på gulvet når han mistet det så burde de legge seg flate og la tvilen komme deg tilgode og ta det på sin kappe uansett om et slikt blekk ikke betyr allverden men siden de er der så har jo fabrikanten ment at de skal være der.
Hilsen Car Wizard