Revisjonshistorikk [tilbake]

Jeg ville vel heller fokusert på å gå gjennom service- og verkstedshistorikken her...det er bokstavelig talt rettskraftig dokumentasjon. Jeg ville sett spesielt etter alt som har med EGR å gjøre, i tillegg ville jeg sjekka om bilen tilfeldigvis skulle være blant de bilene som hat blitt "oppgradert" i forbindelse med dette sirkuset med euro 5 TDI-motorer. Denne artikkelen sier mer om dette: https://motor.no/diesel-volkswagen/bileiere-skal-ikke-betale-for-utslippsjuks/129295

Uavhengig av hvorvidt problemet er knyttet til dette, NAF vil kunne gi deg et kvalifisert råd for hvordan du bør gripe dette an. Ellers finner du grei informasjon om generelle rettigheter (og plikter) HER: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/

The Bottom Line er at uavhengig av om dette måtte være en "følgefeil" etter nevnte sirkus eller ei, så har du reklamasjonsrett overfor selger. Min subjektive oppfatning er at ja, dette er neppe første gang bilen går i nødmodus, og ja, det kan finnes en historikk her, jeg ville spurt på verkstedet som du nevner innledningsvis. Ellers er det som du vet en vesensforskell her om bilen er kjøpt av en proffesjonell part eller privat....det siste er noe dritt...en privatperson kan ikke forventes å ha like stor kunnskap som en proffesjonell selger...og kan mao lettere skli unna med "kjente-ikke-til".

Der kommer altså bilens service- og versktedhistorikk inn i bildet, med litt flaks kan du hive ballen videre i retning Møller også. Det som er litt dumt, er at Møller har en tendens til å være som mange andre norske importører....man tar ofte et skuldertrekk og en GSG. Det kan mao være et langt lerret å bleke, og når det ikke er mer enn si 20.000 i potten, er det ikke en sak der man slår på stortromma i rettsappratet. Avhengig av eventuelle mulige årsaksammenhenger her, ville jeg forsøkt å komme i en positiv dialog med det være seg selger og/eller Møller, et kompromiss med splitting av regninga burde iallefall være mulig å oppnå her. Lykke til!

Antall visninger