Revisjonshistorikk [tilbake]

Om du trenger en skriftlig uttalelse fra en uavhengig part, kontakt din lokale NAF test-stasjon. Om det er noe å hente hos Møller, er uvist, men du finner en grei oversikt over rettigheter og plikter HER: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/

Bortsett fra nybilgarantien og tidligere reklamasjonsak på et problem som kan ha en påvirkning på det du oppleve i ettertid, har du jo også en reklamasjonsfrist på 5 år om bilen er kjøpt hos en bruktbilforhandler. Og nei, dette er ikke normalt, dette er ikke noe du må "regne med" kan skje. Som sagt...NAF...og ta det derfra. I ditt sted ville jeg nok også meldt meg lynsnart inn i NAF om du ikke allerede er medlem....og nei....du trenger IKKE mer enn medlemskap UTEN veihjelp, du har veihjelp som en del av kasko eller delkaskodekkningen på bilen din.

The Bottom Line er at dette er noe som burde kunne løses gjennom en forhåpentligvis positiv dialog med selger, eventuelt Møller sentralt gitt at NAF tenker i samme retning som meg: om du må hoppe på panseret for at det skal gå i lås, skaper det vibrasjon...det er dårlig karma for alt som har med pærer og lykteinnsatser å gjøre. Kulda? Skal ikke ha betydning. Lykke til!

Antall visninger