Revisjonshistorikk [tilbake]

En elbil vil i utgangspunktet produseres med stor focus på vekt reduksjon så produksjons metodene som vi kjenner fra konvesjonelle biler er nok ikke uten videre overført. Jeg har ikke saget en Bydrang i 2 biter enda for å finne ut av det men skjønner jo tegningen med at hvis man skal vinne rekkevidde kappløpet så er vekt selve alfa og omega her. Masse nye materialer kommer til å brukes og er jo ikke alle materialer som ruster slik at firmaer innen rustbeskyttelse raskt må omstille seg da elbiler bare pøses ut i markedet. Jeg har også nevnt tidligere at der det før ble borret hull rumdt i karroseriet for å sprøyte inn godstoff kan det nå istedenfor være forbundet med livsfare både for de som utfører jobben og bilen kan ende opp som en rykende nedsmeltet skraphaug. Ja satt på spissen dette men bransjen må følge utviklingen ellers taper de fort terreng.

Mvh Kviasen

En elbil vil i utgangspunktet produseres med stor focus på vekt reduksjon så produksjons metodene som vi kjenner fra konvesjonelle biler er nok ikke uten videre overført. Jeg har ikke saget en Bydrang Bydtang i 2 biter enda for å finne ut av det men skjønner jo tegningen med at hvis man skal vinne rekkevidde kappløpet så er vekt selve alfa og omega her. Masse nye materialer kommer til å brukes og er jo ikke alle materialer som ruster slik at firmaer innen rustbeskyttelse raskt må omstille seg da elbiler bare pøses ut i markedet. Jeg har også nevnt tidligere at der det før ble borret hull rumdt i karroseriet for å sprøyte inn godstoff kan det nå istedenfor være forbundet med livsfare både for de som utfører jobben og bilen kan ende opp som en rykende nedsmeltet skraphaug. Ja satt på spissen dette men bransjen må følge utviklingen ellers taper de fort terreng.

Mvh Kviasen