Revisjonshistorikk [tilbake]

De første 2,0 FSI motorene fra årstallene du nevner hadde sine problemer og gjalt PSV ventil, oljeforbruk, en design feil med turbo, innsug manifold og vannpumpe men heldigvis skjelden alle samtidig og flere ikke spesielt vanlig og rammet bare de få. PSV ventil altså veivhus ventilasjons ventilen var nok det de fleste opplevde med høyt oljeforbruk og førte gjerne til koksing av innsugs ventilene. Lekkasje fra vannpumpen var også noe flere opplevde her. Produksjons kvaliteten forbedret seg raskt etterhvert som feilene meldte seg og ble ryddet opp i Så skal ikke være spesielt skummelt å kjøpe en bil fra la oss si 2009 men kanskje være litt tilbakeholden med de helt første produksjons seriene av motoren.

Norulf nevner og det sier seg selv at chipping av en motor som allerede balanserer på en knivs egg er risikosport fullt på høyde med å basehopper fra prekestolen men liker man adrenalin kick så hvorfor ikke, man slipper jo iallfall å sende inn flere helikoptere og halve Heimevernet til å redde stakkaren som henger fast oppi der en plass og er jo sånn sett billigere for samfunnet.

Mvh Kviasen

Antall visninger