Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Khaleesi Er litt sammensatt dette, i nyere biler kan man så og si programmere levetiden i en reservedel og levetiden kan med stor nøyaktighet forutspås av Ingeniørene og et hjul lager kan man fks si at kan snurre 610000 ganger rumdt og når det da har snurret akkurat det antallet omdreininger er det utslitt give or take noen få prosent. Når man velger deler til produksjons bilen blir det en aveinimg mellom levetid og kostnad på delen som Ingeniørene må forholde seg til. Tidligere var det slik at man måtte ta i så man var sikker på en måte da data utregninger ikke var tilgjengelige på samme måte som i dag. Så de som har forutsettning for å gå lengst og være tilnærmet evigvarende med litt stell er de som tok mest i for å si det enkelt. Volvo og Lada er vel de som tok mest i og hadde vel hjul lagere som knapt dagens lastebiler kjører rumdt med idag.

Mvh Kviasen

Hei Khaleesi Er litt sammensatt dette, i nyere biler kan man så og si programmere levetiden i en reservedel og levetiden kan med stor nøyaktighet forutspås av Ingeniørene og et hjul lager kan man fks si at kan snurre 610000 ganger rumdt rundt og når det da har snurret akkurat det antallet omdreininger er det utslitt give or take noen få prosent. Når man velger deler til produksjons bilen blir det en aveinimg mellom levetid og kostnad på delen som Ingeniørene må forholde seg til. Tidligere var det slik at man måtte ta i så man var sikker på en måte da data utregninger ikke var tilgjengelige på samme måte som i dag. Så de som har forutsettning for å gå lengst og være tilnærmet evigvarende med litt stell er de som tok mest i for å si det enkelt. Volvo og Lada er vel de som tok mest i og hadde vel hjul lagere som knapt dagens lastebiler kjører rumdt med idag.

Mvh Kviasen

Hei Khaleesi Er litt sammensatt dette, i nyere biler kan man så og si programmere levetiden i en reservedel og levetiden kan med stor nøyaktighet forutspås av Ingeniørene og et hjul lager kan man fks si at kan snurre 610000 ganger rundt og når det da har snurret akkurat det antallet omdreininger er det utslitt give or take noen få prosent. Når man velger deler til produksjons bilen blir det en aveinimg aveining mellom levetid og kostnad på delen som Ingeniørene må forholde seg til. Tidligere var det slik at man måtte ta i så man var sikker på en måte da data utregninger ikke var tilgjengelige på samme måte som i dag. Så de som har forutsettning for å gå lengst og være tilnærmet evigvarende med litt stell er de som tok mest i for å si det enkelt. Volvo og Lada er vel de som tok mest i og hadde vel hjul lagere som knapt dagens lastebiler kjører rumdt med idag.

Mvh Kviasen

Hei Khaleesi Er litt sammensatt dette, i nyere biler kan man så og si programmere levetiden i en reservedel og levetiden kan med stor nøyaktighet forutspås av Ingeniørene og et hjul lager kan man fks si at kan snurre 610000 ganger rundt og når det da har snurret akkurat det antallet omdreininger er det utslitt give or take noen få prosent. Når man velger deler til produksjons bilen blir det en aveining mellom levetid levetid, vekt og kostnad på delen som Ingeniørene må forholde seg til. Tidligere var det slik at man måtte ta i så man var sikker på en måte da data utregninger ikke var tilgjengelige på samme måte som i dag. Så de som har forutsettning for å gå lengst og være tilnærmet evigvarende med litt stell er de som tok mest i for å si det enkelt. Volvo og Lada er vel de som tok mest i og hadde vel hjul lagere som knapt dagens lastebiler kjører rumdt med idag.

Mvh Kviasen

Antall visninger