Revisjonshistorikk [tilbake]

Husk etterbehandling når bilen blir din....en understellsbehanding holder mål typisk 2-3 år, dels har mekaniske påkjenninger betydning, det blir gjerne slått høl på beskyttelsen under bilen, den blir spylt vekk osv, dels tørker "godstoffet", spesielt i bilens hulrom, inn. Kanhende du bør ha en ny, komplett behandling etter så mange år, men velg en seriøs aktør som har holdt på en stund, han vil vite hva som må til for din bil. Ja, det koster litt, men sett i den store sammenhengen er dette peanøtter, du får ikke engang sveisa et bittelite rusthøl for hva det koster med oppfølging av understellsbehandlingen over si en tiårs periode.

Ellers er det som Kamerat K antyder, bilens faktiske stand betyr mer enn det tallet som tilfeldigvis står på kilometertelleren. Antall år på veien er normalt sett et vesentlig større problem enn tallet i kilometertelleren, og nei, jeg ville ikke hatt angst for å kjøpt en Mittibuski med 200' på telleverket, det forteller bare at bilen er kjørt mer enn gjennomsnittet, enten av en langpendler eller en proffesjonell bruker. Begge har (ofte) for vane å passe rimelig godt på bilen sin, likeledes har denne sorten eiere ofte en mer tilbakelent, defensiv kjørestil! Win-win situasjon for deg som kjøper!

Ellers som vanlig....den tiden du bruker på å sjekke bilen, er vel anvendt tid, og NAF-sjekk er obligatorisk når bilen har en pris som utgjør mer enn si et par månedlsønner for folk flest. Lykke til!