Revisjonshistorikk [tilbake]

Virker som elbiler er på vei til å bli ren lobbyisme.

E24 hadde en reportasje i går om elbiler:

Importørene frykter billige tyske elbiler ber regjeringen ta grep.

Tyskland har innført avgiftslettelse på elbil så nå er det frykt fra importørenes side at alle elbiler vil importeres fra Tyskland og at regjeringen må gripe inn å ekstra avgiftsbelegge biler derfra ????? Fordi de allerede har kunnet benytte seg av den Tyske regeringens goodwill ?????. Som Norulf sier så virker det som alle som har et eller annet å si om elbil får fri spalteplass til å drive lobbyvirksomheten sin uten motpart eller motargumenter agendaen blir da helt gjennomsiktig og minner mest om et reklame innslag.

Skal jeg kjøpe elbil så reiser jeg til Tyskøand og kjøper nettopp en slik dobbelavgiftsfritaks elbil og ikke fordi jeg må men fordi jeg kan så takk Erik Andresen i Bilimportørenes landsforbung for tipset :-) Nissan med sin Leaf fanget dette bra i sin tid, det skulle være en liten trang o g ukomfortabel bil med begrenset rekkevidde som det tok dagevis å planlegge selv den minste tur for mulighetene med å få ladet opp bilen og var for hard core miljø elskere som gjerne tok en for laget ang miljøet. Når vi etterhvert fikk Tesla som gjerne de mere bemiddlede kastet seg på og på grunn av at det var elbil så sto regjeringen i kø for å dele ut avgiftfritak og lettelser i alle bauger og kanter så bleknet egentlig hele konseptet med å slå et slag for miljøet, for mange var dette en snarvei til å få en sportsbil for småbilpenger. Når vannkraften vår sløses bort for å legge igjen gummi på asfalten etter noen tusen Teslaer Slik at Nissan Leaf eieren må fylle importert kullkraft på sin bil så visner nok litt av dette grønne fine Leaf bladed som er deres logo.

Mvh Kviasen

Virker som elbiler er på vei til å bli ren lobbyisme.

E24 hadde en reportasje i går om elbiler:

Importørene frykter billige tyske elbiler ber regjeringen ta grep.

Tyskland har innført avgiftslettelse på elbil så nå er det frykt fra importørenes side at alle elbiler vil importeres fra Tyskland og at regjeringen må gripe inn å ekstra avgiftsbelegge biler derfra ????? Fordi de allerede har kunnet benytte seg av den Tyske regeringens goodwill ?????. Som Norulf sier så virker det som alle som har et eller annet å si om elbil får fri spalteplass til å drive lobbyvirksomheten sin uten motpart eller motargumenter agendaen blir da helt gjennomsiktig og minner mest om et reklame innslag.

Skal jeg kjøpe elbil så reiser jeg til Tyskøand Tyskland og kjøper nettopp en slik dobbelavgiftsfritaks elbil og ikke fordi jeg må men fordi jeg kan så takk Erik Andresen i Bilimportørenes landsforbung for tipset :-) Nissan med sin Leaf fanget dette bra i sin tid, det skulle være en liten trang o g ukomfortabel bil med begrenset rekkevidde som det tok dagevis å planlegge selv den minste tur for mulighetene med å få ladet opp bilen og var for hard core miljø elskere som gjerne tok en for laget ang miljøet. Når vi etterhvert fikk Tesla som gjerne de mere bemiddlede kastet seg på og på grunn av at det var elbil så sto regjeringen i kø for å dele ut avgiftfritak og lettelser i alle bauger og kanter så bleknet egentlig hele konseptet med å slå et slag for miljøet, for mange var dette en snarvei til å få en sportsbil for småbilpenger. Når vannkraften vår sløses bort for å legge igjen gummi på asfalten etter noen tusen Teslaer Slik at Nissan Leaf eieren må fylle importert kullkraft på sin bil så visner nok litt av dette grønne fine Leaf bladed som er deres logo.

Mvh Kviasen

Virker som elbiler er på vei til å bli ren lobbyisme.

E24 hadde en reportasje i går om elbiler:

Importørene frykter billige tyske elbiler ber regjeringen ta grep.

Tyskland har innført avgiftslettelse på elbil så nå er det frykt fra importørenes side at alle elbiler vil importeres fra Tyskland og at regjeringen må gripe inn å ekstra avgiftsbelegge biler derfra ????? Fordi de allerede har kunnet benytte seg av den Tyske regeringens goodwill ?????. Som Norulf sier så virker det som alle som har et eller annet å si om elbil får fri spalteplass til å drive lobbyvirksomheten sin uten motpart eller motargumenter agendaen blir da helt gjennomsiktig og minner mest om et reklame innslag.

Skal jeg kjøpe elbil så reiser jeg til Tyskland og kjøper nettopp en slik dobbelavgiftsfritaks elbil og ikke fordi jeg må men fordi jeg kan så takk Erik Andresen i Bilimportørenes landsforbung for tipset :-) :-)

Nissan med sin Leaf fanget dette bra i sin tid, det skulle være en liten trang o g og ukomfortabel bil med begrenset rekkevidde som det tok dagevis å planlegge selv den minste tur for mulighetene med å få ladet opp bilen og var for hard core miljø elskere som gjerne tok en for laget ang miljøet. miljøet og for disse ildsjelene var det på sin plass at de fikk noen avgiftslettelser hist og her. Når vi etterhvert fikk Tesla som gjerne de mere bemiddlede kastet seg på og på grunn av at det var elbil så sto regjeringen i kø for å dele ut avgiftfritak og lettelser i alle bauger og kanter så bleknet egentlig hele konseptet med å slå et slag for miljøet, for mange var dette en snarvei til å få en sportsbil for småbilpenger. Når vannkraften vår sløses bort for å legge igjen gummi på asfalten etter noen tusen Teslaer Teslaer Slik at Nissan Leaf eieren må fylle importert kullkraft på sin bil så visner nok litt av dette grønne fine Leaf bladed som er deres logo.

Mvh Kviasen

Virker som elbiler er på vei til å bli ren lobbyisme.

E24 hadde en reportasje i går om elbiler:

Importørene frykter billige tyske elbiler ber regjeringen ta grep.

Tyskland har innført avgiftslettelse på elbil så nå er det frykt fra importørenes side at alle elbiler vil importeres fra Tyskland og at regjeringen må gripe inn å ekstra avgiftsbelegge biler derfra ????? Fordi de allerede har kunnet benytte seg av den Tyske regeringens goodwill ?????. Som Norulf sier så virker det som alle som har et eller annet å si om elbil får fri spalteplass til å drive lobbyvirksomheten sin uten motpart eller motargumenter agendaen blir da helt gjennomsiktig og minner mest om et reklame innslag.

Skal jeg kjøpe elbil så reiser jeg til Tyskland og kjøper nettopp en slik dobbelavgiftsfritaks elbil og ikke fordi jeg må men fordi jeg kan så takk Erik Andresen i Bilimportørenes landsforbung for tipset :-)

Nissan med sin Leaf fanget dette bra i sin tid, det skulle være en liten trang og ukomfortabel bil med begrenset rekkevidde som det tok dagevis å planlegge selv den minste tur for mulighetene med å få ladet opp bilen og var for hard core miljø elskere som gjerne tok en for laget ang miljøet og for disse ildsjelene var det på sin plass at de fikk noen avgiftslettelser hist og her. Når vi etterhvert fikk Tesla som gjerne de mere bemiddlede kastet seg på og på grunn av at det var elbil så sto regjeringen i kø for å dele ut avgiftfritak og lettelser i alle bauger og kanter så bleknet egentlig hele konseptet med å slå et slag for miljøet, for mange var dette en snarvei til å få en sportsbil for småbilpenger. Når vannkraften vår sløses bort for å legge igjen gummi på asfalten etter noen tusen Teslaer Slik at Nissan Leaf eieren må fylle importert kullkraft på sin bil så visner nok litt av dette grønne fine Leaf bladed som er deres logo.

Mvh Kviasen

Virker som elbiler er på vei til å bli ren lobbyisme.

E24 hadde en reportasje i går om elbiler:

Importørene frykter billige tyske elbiler ber regjeringen ta grep.

Tyskland har innført avgiftslettelse på elbil så nå er det frykt fra importørenes side at alle elbiler vil importeres fra Tyskland og at regjeringen må gripe inn å ekstra avgiftsbelegge biler derfra ????? Fordi de allerede har kunnet benytte seg av den Tyske regeringens goodwill ?????. Som Norulf sier så virker det som alle som har et eller annet å si om elbil får fri spalteplass til å drive lobbyvirksomheten sin uten motpart eller motargumenter agendaen blir da helt gjennomsiktig og minner mest om et reklame innslag.

Skal jeg kjøpe elbil så reiser jeg til Tyskland og kjøper nettopp en slik dobbelavgiftsfritaks elbil og ikke fordi jeg må men fordi jeg kan så takk Erik Andresen i Bilimportørenes landsforbung for tipset :-)

Nissan med sin Leaf fanget dette bra i sin tid, det skulle være en liten trang og ukomfortabel bil med begrenset rekkevidde som det tok dagevis å planlegge selv den minste tur for mulighetene med å få ladet opp bilen og var for hard core miljø elskere som gjerne tok en for laget ang miljøet og for disse ildsjelene var det på sin plass at de fikk noen avgiftslettelser hist og her. Når vi etterhvert fikk Tesla som gjerne de mere bemiddlede kastet seg på og på grunn av at det var elbil så sto regjeringen i kø for å dele ut avgiftfritak og lettelser i alle bauger og kanter så bleknet egentlig hele konseptet med å slå et slag for miljøet, for mange var dette en snarvei til å få en sportsbil for småbilpenger. Når vannkraften vår sløses bort for å legge igjen gummi på asfalten etter noen tusen Teslaer Slik at Nissan Leaf eieren må fylle importert kullkraft på sin bil så visner nok litt av dette grønne fine Leaf bladed bladet som er deres logo.

Mvh Kviasen

Antall visninger