Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Omega 917 er et seriøst og anerkjent produkt som blandes i oljen for å revitalisere gummitettnimger slik som zimmer ringer og o- ringer og tester har nok vist at produktet faktisk virker og kan bedre tilstand ihvertfall for en stund der en kostbar uplanlagt driftstans ellers ville blitt resultatet. Det er utviklet i hovedsak for industrielt bruk og blandes i fks i store hydraulikk systemer der man har fått lekkasje på fks en hydraulisk cylinder i en kran som kanskje koster flere titals tusen overhale og en uplanlagt nedstengning kanskje ville kostet flere humdre tusen kroner. Omega blir da blandet inn etter anbefalt blandings forhold og skal over litt tid bedre situasjonen altså bremse eller stoppe lekasjen. Ser man på anbefalt bruk er det store industrielle motorer, hydraulikk systemer, transmisjoner og gjerne skipsmotorer der dette blir prøvd men det er helt andre toloranser her og oftest er det saktegående eller medium speed motorer med flere tusen hestekrefter dette brukes på opp til ca 500 rpm og noen ganger 1500 rpm hurtig gående motorer. Å eksprimentere med dette på en såvidt høyturtalls motor som en bilmotor er trolig bortkastet og Norulfs utsagn om at det ikke finnes mirakelkurer kurer på flaske er nok helt riktig her. Nei tror ikke du skal være redd for at dette stoffet tetter noen smørekanaler når det brukes etter oppskriften og kan sikkert til og med gi en forbigående effekt såsant lekkasjen er fra en o-ring eller fra en zimmer ring ellers vil det ikke gi noen effekt og da kan bivirkningene lett bli høyere enn effekten av medisinen. Bare så det er sagt Omega 917 reparerer ikke en fysisk skade med påfølgende lekkasje bare hvis gummien har mistet sin spenst og fleksibilitet.

Norulf nevner kjølevann og her er faktisk prognosen ganske gode med å tette lekkasjer, hvis en radiator lekker kan man tilsette diverse remedier i kjølevannet som innenfra finner veien til hullet og bygger en barriere da stoffet blir hardt straks det kommer i kontakt med luft og faktisk effektivt stopper lekkasjen, uansett er det en stor sprekk i en kjøleslange er det bare å glemme da er det by slange som gjelder. Både Norulf og jeg husker nok trikset med å helle kanel på radiatoren ristet ut i litt vann og mirakel, mirakel det virket jo, ja det virket fordi kanel er en bark fra et tre som når det kom i det varme kjølevannet svellet opp og laget en barriere nesten som å slå i en tre plugg i hullet i radiatoren. Ulempen var jo at det luktet julegrøt i flere kilometers avstand når man kom kjørende he he :-) men det fikk man jo leve med og så varte jo bilen enda noen mil før man til sist motvillig måtte kjøre den til høggeren. Et annet triks var når det var rustet hull i bensintanken som det ofte var og faktisk er enda å gni et såpestykke mot skaden og vipp var det tett igjen iallefall for en stund så man måtte alltid ha et såpestykke og en boks kanel eller to i verktøykassen i de bilene Norulf og jeg hadde råd til for å si det sånn, vi sto nok på lur på det lokale huggeriet og når noen kom å skulle kvitte bilen sin var det jo lett å spørre om man ikke heller kunne få kjøpt den for kanskje 100 lappen mer enn huggepengene og gikk greit det noen ganger og ordet driftsikkerhet viste vi ikke engang hva betydde :-)

Mvh Kviasen

Hei Omega 917 er et seriøst og anerkjent produkt som blandes i oljen for å revitalisere gummitettnimger slik som zimmer ringer og o- ringer og tester har nok vist at produktet faktisk virker og kan bedre tilstand ihvertfall for en stund der en kostbar uplanlagt driftstans ellers ville blitt resultatet. Det er utviklet i hovedsak for industrielt bruk og blandes i fks i store hydraulikk systemer der man har fått lekkasje på fks en hydraulisk cylinder i en kran som kanskje koster flere titals tusen overhale og en uplanlagt nedstengning kanskje ville kostet flere humdre tusen kroner. Omega blir da blandet inn etter anbefalt blandings forhold og skal over litt tid bedre situasjonen altså bremse eller stoppe lekasjen. Ser man på anbefalt bruk er det store industrielle motorer, hydraulikk systemer, transmisjoner og gjerne skipsmotorer der dette blir prøvd men det er helt andre toloranser her og oftest er det saktegående eller medium speed motorer med flere tusen hestekrefter dette brukes på opp til ca 500 rpm og noen ganger 1500 rpm hurtig gående motorer. Å eksprimentere med dette på en såvidt høyturtalls motor som en bilmotor er trolig bortkastet og Norulfs utsagn om at det ikke finnes mirakelkurer kurer på flaske er nok helt riktig her. Nei tror ikke du skal være redd for at dette stoffet tetter noen smørekanaler når det brukes etter oppskriften og kan sikkert til og med gi en forbigående effekt såsant lekkasjen er fra en o-ring eller fra en zimmer ring ellers vil det ikke gi noen effekt og da kan bivirkningene lett bli høyere enn effekten av medisinen. Bare så det er sagt Omega 917 reparerer ikke en fysisk skade med påfølgende lekkasje bare hvis gummien har mistet sin spenst og fleksibilitet.

Norulf nevner kjølevann og her er faktisk prognosen ganske gode med å tette lekkasjer, hvis en radiator lekker kan man tilsette diverse remedier i kjølevannet som innenfra finner veien til hullet og bygger en barriere da stoffet blir hardt straks det kommer i kontakt med luft og faktisk effektivt stopper lekkasjen, uansett er det en stor sprekk i en kjøleslange er det bare å glemme da er det by slange som gjelder. Både Norulf og jeg husker nok trikset med å helle kanel på radiatoren ristet ut i litt vann og mirakel, mirakel det virket jo, ja det virket fordi kanel er en bark fra et tre som når det kom i det varme kjølevannet svellet opp og laget en barriere nesten som å slå i en tre plugg i hullet i radiatoren. Ulempen var jo at det luktet julegrøt i flere kilometers avstand når man kom kjørende he he :-) men det fikk man jo leve med og så varte jo bilen enda noen mil før man til sist motvillig måtte kjøre den til høggeren. Et annet triks var når det var rustet hull i bensintanken som det ofte var og faktisk er enda når tanken er i stål å gni et såpestykke mot skaden og vipp var det tett igjen iallefall for en stund så man måtte alltid ha et såpestykke og en boks kanel eller to i verktøykassen i de bilene Norulf og jeg hadde råd til for å si det sånn, vi sto nok på lur på det lokale huggeriet og når noen kom å skulle kvitte bilen sin var det jo lett å spørre om man ikke heller kunne få kjøpt den for kanskje 100 lappen mer enn huggepengene og gikk greit det noen ganger og ordet driftsikkerhet viste hadde vi aldr hørt om :-) Det var liksom ikke engang hva betydde :-)helt uten grunn at bilene kom til huggeriet den gang og er ikke som nå da helt oppegående biler hugges pga bagateller.

Mvh Kviasen

Hei Omega 917 er et seriøst og anerkjent produkt som blandes i oljen for å revitalisere gummitettnimger slik som zimmer ringer og o- ringer og tester har nok vist at produktet faktisk virker og kan bedre tilstand ihvertfall for en stund der en kostbar uplanlagt driftstans ellers ville blitt resultatet. Det er utviklet i hovedsak for industrielt bruk og blandes i fks i store hydraulikk systemer der man har fått lekkasje på fks en hydraulisk cylinder i en kran som kanskje koster flere titals tusen overhale og en uplanlagt nedstengning kanskje ville kostet flere humdre tusen kroner. Omega blir da blandet inn etter anbefalt blandings forhold og skal over litt tid bedre situasjonen altså bremse eller stoppe lekasjen. Ser man på anbefalt bruk er det store industrielle motorer, hydraulikk systemer, transmisjoner og gjerne skipsmotorer der dette blir prøvd men det er helt andre toloranser her og oftest er det saktegående eller medium speed motorer med flere tusen hestekrefter dette brukes på opp til ca 500 rpm og noen ganger 1500 rpm hurtig gående motorer. Å eksprimentere med dette på en såvidt høyturtalls motor som en bilmotor er trolig bortkastet og Norulfs utsagn om at det ikke finnes mirakelkurer kurer på flaske er nok helt riktig her. Nei tror ikke du skal være redd for at dette stoffet tetter noen smørekanaler når det brukes etter oppskriften og kan sikkert til og med gi en forbigående effekt såsant lekkasjen er fra en o-ring eller fra en zimmer ring ellers vil det ikke gi noen effekt og da kan bivirkningene lett bli høyere enn effekten av medisinen. Bare så det er sagt Omega 917 reparerer ikke en fysisk skade med påfølgende lekkasje bare hvis gummien har mistet sin spenst og fleksibilitet.

Norulf nevner kjølevann og her er faktisk prognosen ganske gode med å tette lekkasjer, hvis en radiator lekker kan man tilsette diverse remedier i kjølevannet som innenfra finner veien til hullet og bygger en barriere da stoffet blir hardt straks det kommer i kontakt med luft og faktisk effektivt stopper lekkasjen, uansett er det en stor sprekk i en kjøleslange er det bare å glemme da er det by slange som gjelder. Både Norulf og jeg husker nok trikset med å helle kanel på radiatoren ristet ut i litt vann og mirakel, mirakel det virket jo, ja det virket fordi kanel er en bark fra et tre som når det kom i det varme kjølevannet svellet opp og laget en barriere nesten som å slå i en tre plugg i hullet i radiatoren. Ulempen var jo at det luktet julegrøt i flere kilometers avstand når man kom kjørende he he :-) men det fikk man jo leve med og så varte jo bilen enda noen mil før man til sist motvillig måtte kjøre den til høggeren. Et annet triks var når det var rustet hull i bensintanken som det ofte var og faktisk er enda når tanken er i stål å gni et såpestykke mot skaden og vipp var det tett igjen iallefall for en stund så man måtte alltid ha et såpestykke og en boks kanel eller to i verktøykassen i de bilene Norulf og jeg hadde råd til for å si det sånn, vi sto nok på lur på det lokale huggeriet og når noen kom å skulle kvitte bilen sin var det jo lett å spørre om man ikke heller kunne få kjøpt den for kanskje 100 lappen mer enn huggepengene og gikk greit det noen ganger og ordet driftsikkerhet hadde vi aldr hørt om :-) Det var liksom ikke helt uten grunn at bilene kom til huggeriet den gang og er ikke som nå da helt oppegående biler hugges pga bagateller.

Mvh Kviasen

Hei Omega 917 er et seriøst og anerkjent produkt som blandes i oljen for å revitalisere gummitettnimger slik som zimmer ringer og o- ringer og tester har nok vist at produktet faktisk virker og kan bedre tilstand ihvertfall for en stund der en kostbar uplanlagt driftstans ellers ville blitt resultatet. Det er utviklet i hovedsak for industrielt bruk og blandes i fks i store hydraulikk systemer der man har fått lekkasje på fks en hydraulisk cylinder i en kran som kanskje koster flere titals tusen overhale og en uplanlagt nedstengning kanskje ville kostet flere humdre tusen kroner. Omega blir da blandet inn etter anbefalt blandings forhold og skal over litt tid bedre situasjonen altså bremse eller stoppe lekasjen. Ser man på anbefalt bruk er det store industrielle motorer, hydraulikk systemer, transmisjoner og gjerne skipsmotorer der dette blir prøvd men det er helt andre toloranser her og oftest er det saktegående eller medium speed motorer med flere tusen hestekrefter dette brukes på opp til ca 500 rpm og noen ganger 1500 rpm hurtig gående motorer. Å eksprimentere med dette på en såvidt høyturtalls motor som en bilmotor er trolig bortkastet og Norulfs utsagn om at det ikke finnes mirakelkurer kurer på flaske er nok helt riktig her. Nei tror ikke du skal være redd for at dette stoffet tetter noen smørekanaler når det brukes etter oppskriften og kan sikkert til og med gi en forbigående effekt såsant lekkasjen er fra en o-ring eller fra en zimmer ring ellers vil det ikke gi noen effekt og da kan bivirkningene lett bli høyere enn effekten av medisinen. Bare så det er sagt Omega 917 reparerer ikke en fysisk skade med påfølgende lekkasje bare hvis gummien har mistet sin spenst og fleksibilitet.

Norulf nevner kjølevann og her er faktisk prognosen prognosene ganske gode med å tette lekkasjer, hvis en radiator lekker kan man tilsette diverse remedier i kjølevannet som innenfra finner veien til hullet og bygger en barriere da stoffet blir hardt straks det kommer i kontakt med luft og faktisk effektivt stopper lekkasjen, uansett er det en stor sprekk i en kjøleslange er det bare å glemme da er det by ny slange som gjelder. Både Norulf og jeg husker nok trikset med å helle kanel på radiatoren ristet ut i litt vann og mirakel, mirakel mirakel det virket jo, ja det virket fordi kanel er en bark fra et tre som når det kom i det varme kjølevannet svellet opp og laget en barriere nesten som å slå i en tre plugg i hullet i radiatoren. Ulempen var jo at det luktet julegrøt i flere kilometers avstand når man kom kjørende he he :-) men det fikk man jo leve med og så varte jo bilen enda noen mil før man til sist motvillig måtte kjøre den til høggeren. Et annet triks var når det var rustet hull i bensintanken som det ofte var og faktisk er enda når tanken er i stål å gni et såpestykke mot skaden og vipp var det tett igjen iallefall for en stund så man måtte alltid ha et såpestykke og en boks kanel eller to i verktøykassen i de bilene Norulf og jeg hadde råd til for å si det sånn, vi sto nok på lur på det lokale huggeriet og når noen kom å skulle kvitte bilen sin var det jo lett å spørre om man ikke heller kunne få kjøpt den for kanskje 100 lappen mer enn huggepengene og gikk greit det noen ganger og ordet driftsikkerhet hadde vi aldr aldri hørt om :-) Det var liksom ikke helt uten grunn at bilene kom til huggeriet den gang og er ikke som nå da helt oppegående biler hugges pga bagateller.

Mvh Kviasen

Hei Omega 917 er et seriøst og anerkjent produkt som blandes i oljen for å revitalisere gummitettnimger slik som zimmer ringer og o- ringer og tester har nok vist at produktet faktisk virker og kan bedre tilstand ihvertfall for en stund der en kostbar uplanlagt driftstans ellers ville blitt resultatet. Det er utviklet i hovedsak for industrielt bruk og blandes i fks i store hydraulikk systemer der man har fått lekkasje på fks en hydraulisk cylinder i en kran som kanskje koster flere titals tusen overhale og en uplanlagt nedstengning kanskje ville kostet flere humdre tusen kroner. Omega blir da blandet inn etter anbefalt blandings forhold og skal over litt tid bedre situasjonen altså bremse eller stoppe lekasjen. Ser man på anbefalt bruk er det store industrielle motorer, hydraulikk systemer, transmisjoner og gjerne skipsmotorer der dette blir prøvd men det er helt andre toloranser her og oftest er det saktegående eller medium speed motorer med flere tusen hestekrefter dette brukes på opp til ca 500 rpm og noen ganger 1500 rpm hurtig gående motorer. Å eksprimentere med dette på en såvidt høyturtalls motor som en bilmotor er trolig bortkastet og Norulfs utsagn om at det ikke finnes mirakelkurer på flaske er nok helt riktig her. Nei tror ikke du skal være redd for at dette stoffet tetter noen smørekanaler når det brukes etter oppskriften og kan sikkert til og med gi en forbigående effekt såsant så sant lekkasjen er fra en o-ring eller fra en zimmer ring ellers vil det ikke gi noen effekt og da kan bivirkningene lett bli høyere enn effekten av medisinen. Bare så det er sagt Omega 917 reparerer ikke en fysisk skade med påfølgende lekkasje bare hvis gummien har mistet sin spenst og fleksibilitet.

Norulf nevner kjølevann og her er faktisk prognosene ganske gode med å tette lekkasjer, hvis en radiator lekker kan man tilsette diverse remedier i kjølevannet som innenfra finner veien til hullet og bygger en barriere da stoffet blir hardt straks det kommer i kontakt med luft og faktisk effektivt stopper lekkasjen, uansett er det en stor sprekk i en kjøleslange er det bare å glemme da er det ny slange som gjelder. Både Norulf og jeg husker nok trikset med å helle kanel på radiatoren ristet ut i litt vann og mirakel mirakel det virket jo, ja det virket fordi kanel er en bark fra et tre som når det kom i det varme kjølevannet svellet opp og laget en barriere nesten som å slå i en tre plugg i hullet i radiatoren. Ulempen var jo at det luktet julegrøt i flere kilometers avstand når man kom kjørende he he :-) men det fikk man jo leve med og så varte jo bilen enda noen mil før man til sist motvillig måtte kjøre den til høggeren. Et annet triks var når det var rustet hull i bensintanken som det ofte var og faktisk er enda når tanken er i stål å gni et såpestykke mot skaden og vipp var det tett igjen iallefall for en stund så man måtte alltid ha et såpestykke og en boks kanel eller to i verktøykassen i de bilene Norulf og jeg hadde råd til for å si det sånn, vi sto nok på lur på det lokale huggeriet og når noen kom å skulle kvitte bilen sin var det jo lett å spørre om man ikke heller kunne få kjøpt den for kanskje 100 lappen mer enn huggepengene og gikk greit det noen ganger og ordet driftsikkerhet hadde vi aldri hørt om :-) Det var liksom ikke helt uten grunn at bilene kom til huggeriet den gang og er ikke som nå da helt oppegående biler hugges pga bagateller.

Mvh Kviasen

Hei Omega 917 er et seriøst og anerkjent produkt som blandes i oljen for å revitalisere gummitettnimger slik som zimmer ringer og o- ringer og tester har nok vist at produktet faktisk virker og kan bedre tilstand ihvertfall for en stund der en kostbar uplanlagt driftstans ellers ville blitt resultatet. Det er utviklet i hovedsak for industrielt bruk og blandes i fks i store hydraulikk systemer der man har fått lekkasje på fks en hydraulisk cylinder i en kran som kanskje koster flere titals tusen overhale og en uplanlagt nedstengning kanskje ville kostet flere humdre tusen kroner. Omega blir da blandet inn etter anbefalt blandings forhold og skal over litt tid bedre situasjonen altså bremse eller stoppe lekasjen. Ser man på anbefalt bruk er det store industrielle motorer, hydraulikk systemer, transmisjoner og gjerne skipsmotorer der dette blir prøvd men det er helt andre toloranser her og oftest er det saktegående eller medium speed motorer med flere tusen hestekrefter dette brukes på opp til ca 500 rpm og noen ganger 1500 rpm hurtig gående motorer. Å eksprimentere med dette på en såvidt høyturtalls motor som en bilmotor er trolig bortkastet og Norulfs utsagn om at det ikke finnes mirakelkurer på flaske er nok helt riktig her. Nei tror ikke du skal være redd for at dette stoffet tetter noen smørekanaler når det brukes etter oppskriften og kan sikkert til og med gi en forbigående effekt så sant lekkasjen er fra en o-ring eller fra en zimmer ring ellers vil det ikke gi noen effekt og da kan bivirkningene lett bli høyere enn effekten av medisinen. Bare så det er sagt Omega 917 reparerer ikke en fysisk skade med påfølgende lekkasje bare hvis gummien har mistet sin spenst og fleksibilitet.

Norulf nevner kjølevann og her er faktisk prognosene ganske gode med å tette lekkasjer, hvis en radiator lekker kan man tilsette diverse remedier i kjølevannet som innenfra finner veien til hullet og bygger en barriere da stoffet blir hardt straks det kommer i kontakt med luft og faktisk effektivt stopper lekkasjen, lekkasjen ( ref Rocka Gel historien’ uansett er det en stor sprekk i en kjøleslange er det bare å glemme da er det ny slange som gjelder. Både Norulf og jeg husker nok trikset med å helle kanel på radiatoren ristet ut i litt vann og mirakel mirakel det virket jo, ja det virket fordi kanel er en bark fra et tre som når det kom i det varme kjølevannet svellet opp og laget en barriere nesten som å slå i en tre plugg i hullet i radiatoren. Ulempen var jo at det luktet julegrøt i flere kilometers avstand når man kom kjørende he he :-) men det fikk man jo leve med og så varte jo bilen enda noen mil før man til sist motvillig måtte kjøre den til høggeren. Et annet triks var når det var rustet hull i bensintanken som det ofte var og faktisk er enda når tanken er i stål å gni et såpestykke mot skaden og vipp var det tett igjen iallefall for en stund så man måtte alltid ha et såpestykke og en boks kanel eller to i verktøykassen i de bilene Norulf og jeg hadde råd til for å si det sånn, vi sto nok på lur på det lokale huggeriet og når noen kom å skulle kvitte bilen sin var det jo lett å spørre om man ikke heller kunne få kjøpt den for kanskje 100 lappen mer enn huggepengene og gikk greit det noen ganger og men ordet driftsikkerhet hadde vi aldri hørt om :-) Det var liksom ikke helt uten grunn at bilene kom til huggeriet den gang og er ikke som nå da helt oppegående biler hugges pga bagateller.

Mvh Kviasen

Antall visninger