Revisjonshistorikk [tilbake]

Nå skal det relativt høy konsentrasjon av bensindamp til før det smeller, på den annen side sett, det er nok av eksempler på at en liten flamme kan springe ufattelig fort log lenger enn man forventer om det er mettet bensindamp i luften. Det er mao ikke noe man skal ta lett på.

Jeg tenker at Benny er inne på noe med kanister-systemet. Legg til at veksling mellom lave og relativt sett høyere temperaturer i vinterhalvåret gjør noe med både ekspansjon av dampen, det kan være årsaken til at du merker mer til fenomenet på vinteren enn om sommeren. Jeg tenker også at når du merker det inne i kupeen, ja da er det ille. Jeg ville uten tvil bedt merkeverkstedet å gjøre en innsats her! Det andre jeg ville gjort...når du starter og dette fenomenet inntreffer...la motoren gå...lukk opp panseret....bruk nesa....dog uten å overdrive. Noe forenklet sett, på en vindstille dag der du kjenner bensinlukt inne i kupeen, vil du defintiivt også kjenne lukta med det samme du lukker opp pansret, om "kilden" befinner seg i motorrommet. Men igjen...ikke stikk hele hue og nesa ned i motorrommet, det er mange gode grunner til IKKE å gjøre akkurat det! Om du kjenner eimen av bensin når du står der foran bilen...da er det overveiende sannsynlig at kilden er knyttet til den delen av drivstoff-systemet som befinner seg nettopp der....i motorrommet.

Det kan hjelpe deg et stykke på vei. Ellers er det som Benny sier, påkrevet å sjekke hele gullrekka her, som nevnt innledningsvis, dette skal man ikke ta lett på! Lykke til!

Antall visninger