Revisjonshistorikk [tilbake]

Nja....det er en relativt tung bil....med de gleder og ikke fullt så store gleder som følger med akkurat det. Begrepet "det koster å være kar" øker ofte proporsjonalt med vekta på en bil, dvs slitasje på hjuloppheng og bremser, enn si drivlinjen generelt. Med en såvidt dyr bil som dette normalt sett er, vil jeg jo si at en godt gjennomarbeidet tilstandsrapport, gjerne en NAF-test, er obligatorisk FØR du i det hele tatt tenker på å signere kjøpekontrakten. Ja, man kan avdekke mange feil selv også om man har vært med på motoa med bil en stund, både prøvekjøring og grundig undersøkelse henger med, men nei...snakker vi rundt 100' lapper eller mer....ALDRI handle uten en verkstedstest! Det er mye, mye lettere å få rettet opp eventuelle feil og mangler FØR kjøp enn i ettertid.

Du sier heller ikke noe om hvilken motor som sitter under panseret. Audis benzinere rundt 2 liter er ingen høydare, mens TDI er greit nok. Dog...2.0 TDI blir litt i minste laget. Girkassa? Helt grei, men et NB: oljeskift til satte intervaller bør være gjennomført, sjekk service- og vekstedshistorikk! Når du er i gang...dette er en relativt dyr bil...da er det ekstra fristende for enkelte å finne frem en pc og manipulere kilometertelleren....det tar kun få sekunder..ha dette i bakhodet når du sjekker service vs kontinuiteten i kjørelengde...og sammenhold mot kjørelengde ved EU-kontrollene.

The Bottom Line er at for mang eiere....enn si en eneste eier av den sorten som måtte innbille seg at "aktiv" kjøring er meningen med livet....er et mye større potensielt problem enn girkassa her. Liokeledes bør du gå videre og finne en annen bil om du har den minste mistanke om at motorstyringen er "tuklet" med....enhver tuning, enhver form for "optmialisering....speseilt med en såvidt tung Audi....er en stor deal-breker. Sånn er det bare, og nei, det er IKKE mangel på gode bruktbiler i markedet, og så avgjort ikke A6! Og ja, et er en feiende flott bil om den er i god stand. Lykke til!

Antall visninger