Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Først og fremst så har alle biler med register reim fast eller anbefalt intervall på bytte så hva de sa til deg på Audi er feil, mulig de heller mente om det var spesielt nødvendig på en 2001 model med 240000 km da en slik jobb ofte koster en del og om det er verdt pengene. Calipere er gjengangere på alle biler og kan ikke linkes så lett til bilmere. Snarere er det forskjell på bremse systemet som bilfabrikantene bruker som har variasjoner fks Bosch, Brembo, Atw, Tewes Og Acebono er nok de vanligste og har alle litt forskjeller og iboende svakheter som at calipere med handbrekk mekanise innebygd setter seg fast osv. Hvordan bremsene blir brukt og i hvilket klima er nok den største faktoren ang problemer. En termostat er i en reguleringsteknisk sammenheng en vanskelig og treg prosess. Får å få raskt temperatur på motoren er termostaten stengt og når den når set punktet sitt fks 98 grader er reguleringen helt avhengig en oversving og en undersving før den greier å finne et balansepunkt. Mange thermostater har en såkalt mini flow eller feed forward der det er borret et lite hull i thermostaten slik at den raskere skal forstå hva som skjer med temperaturen og starte ut tidligere med å åpne for raskere å regulere samt unngå store oversving og undersving rudt setpunktet. Drar du raskt på i en bakke er det mye varme som skal fjernes på en gang så er helt normalt at du får en kort midlertidig øking i temperaturen. Synes 105 grader er noe høyt men er nok den som er montert orginalt.

Mvh Kviasen

Hei Først og fremst så har alle biler med register reim fast eller anbefalt intervall på bytte så hva de sa til deg på Audi er feil, mulig de heller mente om det var spesielt nødvendig på en 2001 model med 240000 km da en slik jobb ofte koster en del og om det er verdt pengene. Calipere er gjengangere på alle biler og kan ikke linkes så lett til bilmere. bilmerke. Snarere er det forskjell på bremse systemet som bilfabrikantene bruker som har variasjoner fks Bosch, Brembo, Atw, Tewes Og Acebono er nok de vanligste og har alle litt forskjeller og iboende svakheter som at calipere med handbrekk mekanise innebygd setter seg fast osv. Hvordan bremsene blir brukt og i hvilket klima er nok den største faktoren ang problemer. En termostat er i en reguleringsteknisk sammenheng en vanskelig og treg prosess. Får å få raskt temperatur på motoren er termostaten stengt og når den når set punktet sitt fks 98 grader er reguleringen helt avhengig en oversving og en undersving før den greier å finne et balansepunkt. Mange thermostater har en såkalt mini flow eller feed forward der det er borret et lite hull i thermostaten slik at den raskere skal forstå hva som skjer med temperaturen og starte ut tidligere med å åpne for raskere å regulere samt unngå store oversving og undersving rudt setpunktet. Drar du raskt på i en bakke er det mye varme som skal fjernes på en gang så er helt normalt at du får en kort midlertidig øking i temperaturen. Synes 105 grader er noe høyt men er nok den som er montert orginalt.

Mvh Kviasen

Antall visninger