Revisjonshistorikk [tilbake]

Er det en konvensjonell automatkasse type kraft-til-varme konverter, er flushing en klar fordel. Om det er en dobbelclutchkasse, er det mer bop-bop. Hvor nyttig det er med flushing, avhenger av hvor mye eller rettere, hvor lite olje som er igjen etter at de siste drøppa kommer ut tappehullet. På noen kasser renner mesteparten ut, på andre ligger det 1/3 eller mer igjen. Det vil du jo egentlig kunne sjekke ut ved første oljeskift: mål hvor mye som kommer ut og sammenlign med oppgitt oljemengde. Vurder også hvordan olja ser ut: er den krystallklar og "som ny", og du i tillegg får skiftet ut 2/3 eller mer, er det iallefall ikke noe poeng i full flushing hver gang. Ellers er det en god regel å sørge for å ha kontroll med skiftintervallene og opprettholde et godt serviceregime. Her snakker vi uansett om en bil som er både robust og godt skrudd sammen, man har også tenkt på en ting som å redusere dreiemomentet på bilene med automatkasse for holdbarhetens skyld, så jeg ville ikke vært speseilt engstelig her - gitt at du ikke kjører med maks tillatt hengervekt daglig eller på annet vis jevnlig belaster drivlinjen too the max.

Mhp støynivå og komfort er det fort gjort å glemme, men dette er tross alt et "nyttekjøretøy", på godt og vondt....selv om den er feiende flott og nesten som en personbil å se til :-) Du kan eventuelt ta grep ved å montere ekstra støydempingsmatter her og der, eventuelt understellsbehandling med "noko attått" under skjermene, men ved norske fartsgrenser er det neppe noe stort problem. Elllers er dette sannsynligvis en bil som er understellbehandlet når den kom til landet, men glem ikke at etterbehandling etter 2-3 år er mandatory om du vil at bilen skal leve lenge i landet. Det re antagelig på tide her om det ikke er gjort av forrige eier! Lykke til med en feiende flott bil!

Antall visninger