Revisjonshistorikk [tilbake]

Nja....det gode med denne strategien er at du slipper overgangkostnaden ved å bytte bil, her først og fremst registreringsavgift, gitt at du kjøper en annen likeverdig bil med "ny" EU til omtrent samme pris. Det gamle ordtaket "du vet hva du har, men ikke hva du får" er også aktuelt å hente frem her, men strengt tatt: jeg ville nok hatt is i maven til jeg hadde resultatet fra EU-kontrollen i hendene. Får du krøss i margen for f.ex "rust", er det snipp-snapp-snute, det er så enkelt som at det man ser av rust ofte bare er toppen av et megastort isfjell. Dersom bilen er grei mhp rust, ville jeg ikke vært redd for å svi 20-30 lapper for å kjøre bilen kanhende både en og to EU-kontroller til. Det er jo så enkelt som at selv om du bare klarer å holde bilen på veien et eneste år til, så er kostnaden latterlig lav! Alt over år uten nye utlegg av betydning vil være den reneste julebonusen.

The Bottom Line er at jeg har fulgt omtrent samme oppskriften gjennom flere tiår selv, det fungerer som en drøm, men så har jeg da også hatt god kontroll på bilens status gjennom å være en over gjennomsnittet ivrig garasjemekaniker frem til jeg fikk anledning til å kjøpe litt nyere biler. Derfor...vent med å ta beslutningen til du ser om du kan kjøre hjem fra EU-kontrollen! Lykke til!

Antall visninger