Revisjonshistorikk [tilbake]

Jeg brukte min faste verkstedsforbindelse (ikke merkeverksted) til en tilsvarende sjekk av familens biler med konvensjonell drivlinje....koordinerte dette mot service, rimelig og greit. For en elbil er det litt verre, spesielt hvis dere bruker normalt sett bruker merkeverkstedet til service og vedlikehold. Det er så enkelt som at man bør ha setningen "merra og havresekken" i bakhodet når man skal ta en garantiutløpstest, dersom man ikke har en uavhengig verkstedsforbindelse som kan gjøre jobben, står man igjen med NAF. Og ja, med en såvidt tung bil ville jeg helt klart spandert en slik test, såvel hjuloppheng som bremser blir utsatt for betydelige belastninger her. Hvorvidt eventuelle problemer blir tatt som en garantisak, er en helt annen ting, men en ting av gangen, jeg tenker at en bil som kun er snaue 5 år gammel og neppe er kjørt spesielt langt, skal være feilfri.

Det er imidlertid et problem til her: batterisjekk. Sjekk om NAF kan gjøre dette på en god måte. Ja, dere har lengre garanti på batteriet, men det skader ikke å følge med underveis, det blir litt som den årlige legesjekken, man følger med og tar åtgjerder når man ser en negativ trend. Ellers trampeklapp for bileiere som har forstått at man utmerket godt kan beholde en god bil ut over garantitiden, den kloke tar vare på bilen, og bytter ikke ut en bil som fungerer! Lykke til videre!

Antall visninger