Revisjonshistorikk [tilbake]

Nja...når bilen er kjøpt hos en proffesjonell aktør, er det forbrukerkjøpsloven som gjelder, det gir deg 5 års reklamasjonsrett. Om et registerkjede og medfølgende små og store følgeskader kan hevdes å være en feil eller mangel som selger er ansvarlig for, er et åpent spørsmål, i ditt sted ville jeg tatt dette opp med selger, sørg for at forholdet også blir meldt skriftlig, og ta det derfra. Du finner mer generell informasjon om slike ting HER: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/

...men din konkrete sak må du ta med selger. Sett deg inn i rettigheter og plikter, søk gjerne råd hos forbrukerrådet eller NAF underveis. Det beste er om man kommer frem til en minnelig løsning, eksemplevis et kompromiss der regningen splittes vil være en win-win for deg her...glem ikke at bilen tross alt er 12 år gammel....da må du egentlig regne med at det kan oppstå feil. Og nei, noen enkel fasitløsning er det ikke i en sak som dette, veien blir til mens du går, i en forhåpentligvis god og konstruktiv dialog med selger. Lykke til, sats på at ikke svaret blir et rungende "nei"!

Antall visninger