Revisjonshistorikk [tilbake]

Ang understellsbehandling blir nok ordtaket kjettingen er aldri sterkere enn det svakeste ledd. Det svake ledd er hvordan det blir påført, jeg har inspisert flere biler med spesial kamera for å se inn i hulrom hvordan det ser ut inni og det er ikke hyggelig lesning. Endel plasser er det bare klatter med hulroms beskyttelse og andre plasser er det ikke engang i nærheten å ha dekt over den rust som allerede har oppstått og som kan ligge i kaker å bare vente på å spre seg eller spise seg igjennom stålet. Rust er bilens kreft og er en nesten umulig kamp, eneste egentlige metode er å skjære bort skadet ommråde og sette inn en ny bit. Den andre metoden som kunne fungert eller i det minste senket ned prosessen er å fylle hele hulrommet og la det treke inn i alle kriker og kroker samt ha en sjanse til å trekke inn i allerede etablert rust for så å tappe det av igjen etter kanskje et døgn. Kjører duen gammel rusten bil til behandling så er det bortkastede penger da dette bør gjøres fra bilen er ny eller iallefall før den skal igjennom første vintersesongen. Understellsbehandlingsverksteder med en oppegående verksmester eller formann og som har en viss moral skal sende slike biler ut igjen uten en dråpe tectyl elles vil hen kjøre rundt og tro at de har begått en god handling for bilen sin så nå vil den vare lenge????? Diskusjonen har foregått i flere tiår og gjør det kanskje i noen tiår til for alt jeg vet og det er vel ikke tvil om at det har blitt brukt en del liter tectyl oppigjennom for å skjule rust for neste eier :-(

Mvh Kviasen

Ang understellsbehandling blir nok ordtaket kjettingen er aldri sterkere enn det svakeste ledd. Det svake ledd er hvordan det blir påført, jeg har inspisert flere biler med spesial kamera for å se inn i hulrom hvordan det ser ut inni og det er ikke hyggelig lesning. Endel plasser er det bare klatter med hulroms beskyttelse og andre plasser er det ikke engang i nærheten å ha dekt over den rust som allerede har oppstått og som kan ligge i kaker å bare vente på å spre seg eller spise seg igjennom stålet. Rust er bilens kreft og er en nesten umulig kamp, eneste egentlige metode er å skjære bort skadet ommråde og sette inn en ny bit. Den andre metoden som kunne fungert eller i det minste senket ned prosessen er å fylle hele hulrommet og la det treke inn i alle kriker og kroker samt ha en sjanse til å trekke inn i allerede etablert rust for så å tappe det av igjen etter kanskje et døgn. Kjører duen du en gammel rusten bil til behandling så er det bortkastede penger da dette bør gjøres fra bilen er ny eller iallefall før den skal igjennom første vintersesongen. Understellsbehandlingsverksteder med en oppegående verksmester eller formann og som har en viss moral skal sende slike biler ut igjen uten en dråpe tectyl elles vil hen kjøre rundt og tro at de har begått en god handling for bilen sin så nå vil den vare lenge????? Diskusjonen har foregått i flere tiår og gjør det kanskje i noen tiår til for alt jeg vet og det er vel ikke tvil om at det har blitt brukt en del liter tectyl oppigjennom årene for å skjule rust for neste eier :-(:-( Kanskje bedre rutiner og for ikke å si dokumentasjon ved at du får en video av en etterinspeksjon kan være løsningen her. De jeg har inspisert med video dokumentasjon har vedkommende fått tilbud om ny gratis behandling uten nesten å spørre om det.

Mvh Kviasen