Revisjonshistorikk [tilbake]

For 600 K ligger du jo i traktene av en feiende flott ny Skoda Kodiaq...den holder i minst 25 år om du har et normalt godt serviceregime og kjører den direkte fra forhandleren til undstellsbehanlding og sørger for jevnlig etterbehandling...typisk annethvert til tredjehvert år. Du kan ogås kjøpe en bruktbil der en del av verditapet er tatt, da sklir du lett inn under de 600 k. Og ja, det er fornuftig å legge opp til en lang eiertid, det minimaliserer overgangskostnadene ved å bytte bil annethvert år som enkelte som har for mye penger sverger til! Cluet er å kjøpe enten ny bil eller å kjøpe en bruktbil som er i best mulig stand - antall kilometer er egentlig ikke det viktigste her - det er bilens faktiske stand som betyr noe i det lange løp. Sett av god tid til bruktbilkjøpet, stikkord er grndig prøvekjøring, en god tilstandsrapport, verksted og eierhistorikk...og ha gjerne en utskrift av Motors sjekklister for bruktbilkjøp hhv prøvekjøring med deg, det er en god hjelp for de aller fleste!

Dernest: når du har blitt eier en av det være seg en ny eller nesten-ny bil, noe som absolutt er mulig med ditt budsjett, ja da trer første bud i kraft: ta vare på bilen og den tar vare på deg! Det du IKKE bør gjøre, er å kjøpe en statusbil der du betaler skjorta for det være seg merket i grillen eller feiende flott og veldig, veldig komplisert utstyr. Da tigger du om trøbbel, gå for det trauste og velprøvde. Ja, det finnes flere 7-setere der ute, blant de andre er Ford Galaxy og S-Max, og vi har siste generajson VW Sharan. Ja, og Toyota har jo sin Prius Seven! The Bottom Line er likevel at Skoda gir mest og nyest bil for pengene, når selv en ny bil ligger innafor budsjettet...ville jeg ikke vært i tvil. Lykke til!

Antall visninger