Revisjonshistorikk [tilbake]

Ja, Kamerat K har et ganske raftig poeng her: den nevnte motoren gir nok et veldig forutsigbart ilhold, men på feil måte. I ditt sted ville jeg gått i tenkeboksen og spurt meg selv hvorfor i alle dager man skal bytte ut noe som fungerer...en 2.0 TD gir deg både kraftoverskudd så det holder i lange baner, et hyggelig drivstoff-forbruk og ikke minst, et for alle praktiske hensyn, trygt og greit bilhold.

Og nei, det kommer IKKE noe landsomfattende, permanent dieselforbud de første åra. For noen vil en liten benziner kunne oppleves som "sprekt", men din 2.0 TD vil være være like rask eller raskere enn en hvilken som helst vanlig benziner opp til 2 liters slagvolum på landeveien. Om du mot formodning skulle være blant dem som (fortsatt) jager turtall på dieselbrenneren din: prøv å kjøre på momentet isteden, en dieselbrenner er en helt annen skål en en liten benziner når det gjelder såvel anvendbar kraft som komfort. I det hele tatt: å bytte til en liten benziner vil for deg være en nedtur som på mer enn en måte ender med gråt og tenners gnissel, ikke minst som en konsekven av de forholdene Kamerat K påpeker over. Jeg tenker at du bør ta vare på den bilen du har, eventuelt se i retning av 1.6 diesel om du ønsker å "nedskalere". Lykke til!

Antall visninger