Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Stig Leit problem dette, jeg antar at som du sier er det trolig problem med førerdør modulen som er master eller den som styrer de andre dørene samt bagasjerom. Når du trykker på fjernkontrollen går radio frekvens signalet til GEM modelen som via et rele åpner eller stenger sentral låsen på førerdøren og beroende på aktiviteten følger alle de andre dørene, bagasjelokk og tanklokk etter som slaver av denne. Hvis rele i Gem modul er slitt kan det jukse og gi problem som du sier men problem kan ligge videre ned med at lednings bunten som ligger i døråpningen kan komme i klem og ledning kan være skadet da får ikke modulen signal. Selve dørmodulen kan også ha slitasje og føre til poblemet du nevner. Noen få ganger kan det også skje noe med radiosignalet mellom nøkkel og GEM modul og må da settes i læremodus for å igjen kommunisere med nøkkelen. Men er nok ikke slik her da du sier den virker noen ganger og virket i en hel uke når de sprayet på kontaktene. En slik modul skal lett kunne skaffes brukt og er ikke spesielt vanskelig å bytte og trenger ikke programering Litt verre er det med rele i GEM modulen da det må loddes inn et nytt rele. GEM modulen kan ikke byttes uten å programmere til bilen blan annet med læring til nøkkelen din. Sjekk av lednings bunten i dør åpningen er også litt vrien da en ledning som kommer og går litt er vrien men vet man hvilgen farge den har så er det normalt nok å dra litt i ledningen så vil den lett ryke da de indre kordelene allerede er avrevet grunnet slitasje. Varmgang med fks missfarging av ledningen er et annet tegn å se etter. At vi her på forumet kan klare det bedre enn Toyota som du sier og ha høyere expertise vil jo tiden vise. Men skriv gjerne et svar ang resultatet da info som er lagret på forumet her vil få mere verdi som en diagnose database for andre som har samme problem som deg.

Mvh Kviasen

Hei Stig Leit problem dette, jeg antar at som du sier er det trolig problem med førerdør modulen som er master eller den som styrer de andre dørene samt bagasjerom. Når du trykker på fjernkontrollen går radio frekvens signalet til GEM modelen som via et rele åpner eller stenger sentral låsen på førerdøren og beroende på aktiviteten følger alle de andre dørene, bagasjelokk og tanklokk etter som slaver av denne. Hvis rele i Gem modul er slitt kan det jukse og gi problem som du sier men problem kan ligge videre ned med at lednings bunten som ligger i døråpningen kan komme i klem og ledning kan være skadet da får ikke modulen signal. Selve dørmodulen kan også ha slitasje og føre til poblemet du nevner. Noen få ganger kan det også skje noe med radiosignalet mellom nøkkel og GEM modul og må da settes i læremodus for å igjen kommunisere med nøkkelen. Men er nok ikke slik her da du sier den virker noen ganger og virket i en hel uke når de sprayet på kontaktene. En slik modul skal lett kunne skaffes brukt og er ikke spesielt vanskelig å bytte og trenger ikke programering Litt verre er det med rele i GEM modulen da det må loddes inn et nytt rele. GEM modulen kan ikke byttes uten å programmere til bilen blan blant annet med læring til nøkkelen din. Sjekk av lednings bunten i dør åpningen er også litt vrien da en ledning som kommer og går litt er vrien men vet man hvilgen farge den har så er det normalt nok å dra litt i ledningen så vil den lett ryke da de indre kordelene allerede er avrevet grunnet slitasje. Varmgang med fks missfarging av ledningen er et annet tegn å se etter. At vi her på forumet kan klare det bedre enn Toyota som du sier og ha høyere expertise vil jo tiden vise. Men skriv gjerne et svar ang resultatet da info som er lagret på forumet her vil få mere verdi som en diagnose database for andre som har samme problem som deg.

Mvh Kviasen

Hei Stig Leit problem dette, jeg antar at som du sier er det trolig problem med førerdør modulen som er master eller den som styrer de andre dørene samt bagasjerom. Når du trykker på fjernkontrollen går radio frekvens signalet til GEM modelen som via et rele åpner eller stenger sentral låsen på førerdøren og beroende på aktiviteten følger alle de andre dørene, bagasjelokk og tanklokk etter som slaver av denne. Hvis rele i Gem modul er slitt kan det jukse og gi problem som du sier men problem kan ligge videre ned med at lednings bunten som ligger i døråpningen kan komme i klem og ledning kan være skadet da får ikke modulen signal. Selve dørmodulen kan også ha slitasje og føre til poblemet du nevner. Noen få ganger kan det også skje noe med radiosignalet mellom nøkkel og GEM modul og må da settes i læremodus for å igjen kommunisere med nøkkelen. Men er nok ikke slik her da du sier den virker noen ganger og virket i en hel uke når de sprayet på kontaktene. En slik modul skal lett kunne skaffes brukt og er ikke spesielt vanskelig å bytte og trenger ikke programering Litt verre er det med rele i GEM modulen da det må loddes inn et nytt rele. GEM modulen kan ikke byttes uten å programmere til bilen blant annet med læring til nøkkelen din. Sjekk av lednings bunten i dør åpningen er også litt vrien da en ledning som kommer og går litt er vrien men vet man hvilgen hvilken farge den har så er det normalt nok å dra litt i ledningen så vil den lett ryke da de indre kordelene allerede er avrevet grunnet slitasje. Varmgang med fks missfarging av ledningen er et annet tegn å se etter. At vi her på forumet kan klare det bedre enn Toyota som du sier og ha høyere expertise vil jo tiden vise. Men skriv gjerne et svar ang resultatet da info som er lagret på forumet her vil få mere verdi som en diagnose database for andre som har samme problem som deg.

Mvh Kviasen

Hei Stig Leit problem dette, jeg antar at som du sier er det trolig problem med førerdør modulen som er master eller den som styrer de andre dørene samt bagasjerom. Når du trykker på fjernkontrollen går radio frekvens signalet til GEM modelen som via et rele åpner eller stenger sentral låsen på førerdøren og beroende på aktiviteten følger alle de andre dørene, bagasjelokk og tanklokk etter som slaver av denne. Hvis rele i Gem modul er slitt kan det jukse og gi problem som du sier men problem kan ligge videre ned med at lednings bunten som ligger i døråpningen kan komme i klem og ledning kan være skadet da får ikke modulen signal. Selve dørmodulen kan også ha slitasje og føre til poblemet du nevner. Noen få ganger kan det også skje noe med radiosignalet mellom nøkkel og GEM modul og må da settes i læremodus for å igjen kommunisere med nøkkelen. Men er nok ikke slik her da du sier den virker noen ganger og virket i en hel uke når de sprayet på kontaktene. En slik modul skal lett kunne skaffes brukt og er ikke spesielt vanskelig å bytte og trenger ikke programering Litt verre er det med rele i GEM modulen da det må loddes inn et nytt rele. GEM modulen kan ikke byttes uten å programmere til bilen blant annet med læring til nøkkelen din. Sjekk av lednings bunten i dør åpningen er også litt vrien da en ledning som kommer og går litt er vrien men vet man hvilken farge den har så er det normalt nok å dra litt i ledningen så vil den lett ryke da de indre kordelene allerede er avrevet grunnet slitasje. Varmgang med fks missfarging av ledningen er et annet tegn å se etter. At vi her på forumet kan klare det bedre enn Toyota som du sier og ha høyere expertise vil jo tiden vise. Men skriv gjerne et svar ang resultatet da info som er lagret på forumet her vil få mere verdi som en diagnose database for andre som har samme problem som deg.deg. Nesten alle forum har det samme problemet at det diskuteres masse på en tråd men mangler til sist konklusjonen og da sitter man jo der og undrer hva var egentlig løsningen ? Regner med Norulf som også scanner rundt litt på forskjellige bilforumer ser det sånn.

Mvh Kviasen

Hei Stig Leit problem dette, jeg antar at som du sier er det trolig problem med førerdør modulen som er master eller den som styrer de andre dørene samt bagasjerom. Når du trykker på fjernkontrollen går radio frekvens signalet til GEM modelen modulen som via et rele åpner eller stenger sentral låsen på førerdøren og beroende på aktiviteten følger alle de andre dørene, bagasjelokk og tanklokk etter som slaver av denne. Hvis rele i Gem modul er slitt kan det jukse og gi problem som du sier men problem kan ligge videre ned med at lednings bunten som ligger i døråpningen kan komme i klem og ledning kan være skadet da får ikke modulen signal. Selve dørmodulen kan også ha slitasje og føre til poblemet du nevner. Noen få ganger kan det også skje noe med radiosignalet mellom nøkkel og GEM modul og må da settes i læremodus for å igjen kommunisere med nøkkelen. Men er nok ikke slik her da du sier den virker noen ganger og virket i en hel uke når de sprayet på kontaktene. En slik modul skal lett kunne skaffes brukt og er ikke spesielt vanskelig å bytte og trenger ikke programering Litt verre er det med rele i GEM modulen da det må loddes inn et nytt rele. GEM modulen kan ikke byttes uten å programmere til bilen blant annet med læring til nøkkelen din. Sjekk av lednings bunten i dør åpningen er også litt vrien da en ledning som kommer og går litt er vrien men vet man hvilken farge den har så er det normalt nok å dra litt i ledningen så vil den lett ryke da de indre kordelene allerede er avrevet grunnet slitasje. Varmgang med fks missfarging av ledningen er et annet tegn å se etter. At vi her på forumet kan klare det bedre enn Toyota som du sier og ha høyere expertise vil jo tiden vise. Men skriv gjerne et svar ang resultatet da info som er lagret på forumet her vil få mere verdi som en diagnose database for andre som har samme problem som deg. Nesten alle forum har det samme problemet at det diskuteres masse på en tråd men mangler til sist konklusjonen og da sitter man jo der og undrer hva var egentlig løsningen ? Regner med Norulf som også scanner rundt litt på forskjellige bilforumer ser det sånn.

Mvh Kviasen

Antall visninger