Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Torbjørn Først et par ord for å berolige Norulf så han kan dra noen lettelses sukk og ikke faller om av ergrelse. Mazda i all sin vishet har Understellsbehandlet alle CX 5 som kom til Norge på kaien i Drammen og gjør det fortsatt den dag i dag og funker fortreffelig. Men så til noe mer alvorlig, er det en motor man ikke skal tukle med så er det nettop skyactive teknologien i motoren til Mazda, jeg er ikke sånn super motstander som Norulf her men anbefaler det heller ikke nettop fordi ting kan gå galt.. Konstruksjonen på denne er ikke som alle andre motorer pga sin lave kompresjon i forhold til det som er normalt og både økt turtall og økt kompresjon kan ødelegge motoren og ikke minst twin turboen fra Honeywell og den ser mer ut som et Star Wars romskip enn en turbo og koster drøye 40000 kr å skifte. Neste er at økt kompresjon eller foresten dette er bare et forenklet ord da det etter start og kjøring er noe som heter max trykk altså når diesel dosen slippes fra injectoren og antenner og denne kraften er det som sender stempel ned og får alt til å svive rundt. Dette trykket må øke for å få mere hk og da toppen har 4 ventiler og er i aluninium begynner ting å skje og det er at diesel dyse tettningene ryker som får eksosgass til å passere og går rett i smøreoljen som blir forkullet i klumper og tetter oljesilen og så PANG ingen mere motor. Vel tror du ikke på det så gå på youtube.com og sett i søkefelt: Mazda skyactive engine failure. Ikke overbevist så kan du her på Broom forumet sette i søkefeltet: Mazda cx 5 og lese deg litt nedover en skrekkfilm er bare barnemat mot det du leser her. Vel alle gjør jo som de vil men du er herved advart :-) Sov godt.

Mvh Kviasen

Hei Torbjørn Først et par ord for å berolige Norulf så han kan dra noen lettelses sukk og ikke faller om av ergrelse. Mazda i all sin vishet har Understellsbehandlet alle CX 5 som kom til Norge på kaien i Drammen og gjør det fortsatt den dag i dag og funker fortreffelig. Men så til noe mer alvorlig, er det en motor man ikke skal tukle med så er det nettop skyactive teknologien i motoren til Mazda, jeg er ikke sånn super motstander som Norulf her men anbefaler det heller ikke nettop fordi ting kan gå galt.. Konstruksjonen på denne er ikke som alle andre motorer pga sin lave kompresjon i forhold til det som er normalt og både økt turtall og økt kompresjon kan ødelegge motoren og ikke minst twin turboen fra Honeywell og den ser mer ut som et Star Wars romskip enn en turbo og koster drøye 40000 kr å skifte. Neste er at økt kompresjon eller foresten dette er bare et forenklet ord da det etter start og kjøring er noe som heter max trykk altså når diesel dosen slippes fra injectoren og antenner og denne kraften er det som sender stempel ned og får alt til å svive rundt. Dette trykket må øke for å få mere hk og da toppen har 4 ventiler og er i aluninium aluminium begynner ting å skje og det er at diesel dyse tettningene ryker som får eksosgass til å passere og går rett i smøreoljen som blir forkullet i klumper og tetter oljesilen og så PANG ingen mere motor. Vel tror du ikke på det så gå på youtube.com og sett i søkefelt: Mazda skyactive engine failure. Ikke overbevist så kan du her på Broom forumet sette i søkefeltet: Mazda cx 5 og lese deg litt nedover en skrekkfilm er bare barnemat mot det du leser her. Vel alle gjør jo som de vil men du er herved advart :-) Sov godt.

Mvh Kviasen

Hei Torbjørn Først et par ord for å berolige Norulf så han kan dra noen lettelses sukk og ikke faller om av ergrelse. Mazda i all sin vishet har Understellsbehandlet alle CX 5 som kom til Norge på kaien i Drammen og gjør det fortsatt den dag i dag og funker fortreffelig. Men så til noe mer alvorlig, er det en motor man ikke skal tukle med så er det nettop skyactive teknologien i motoren til Mazda, jeg er ikke sånn super motstander som Norulf her men anbefaler det heller ikke nettop fordi ting kan gå galt.. Konstruksjonen på denne er ikke som alle andre motorer pga sin lave kompresjon i forhold til det som er normalt og både økt turtall og økt kompresjon kan ødelegge motoren og ikke minst twin turboen fra Honeywell og den ser mer ut som et Star Wars romskip enn en turbo og koster drøye 40000 kr å skifte. Neste er at økt kompresjon eller foresten dette er bare et forenklet ord da det etter start og kjøring er noe som heter max trykk altså når diesel dosen slippes fra injectoren og antenner og denne kraften er det som sender stempel ned og får alt til å svive rundt. Dette trykket må øke for å få mere hk og da toppen har 4 ventiler og er i aluminium begynner ting å skje og det er at diesel dyse tettningene ryker som får eksosgass til å passere og går rett i smøreoljen som blir forkullet i klumper og tetter oljesilen og så PANG ingen mere motor. Vel tror du ikke på det så gå på youtube.com og sett i søkefelt: Mazda skyactive engine failure. Ikke overbevist så kan du her på Broom forumet sette i søkefeltet: Mazda cx 5 og lese deg litt nedover en skrekkfilm er bare barnemat mot det du leser her. Vel alle gjør jo som de vil men du er herved advart :-) Sov godt.godt i natt.

Mvh Kviasen

Hei Torbjørn Først et par ord for å berolige Norulf så han kan dra noen lettelses sukk og ikke faller om av ergrelse. Mazda i all sin vishet har Understellsbehandlet alle CX 5 som kom til Norge på kaien i Drammen og gjør det fortsatt den dag i dag og funker fortreffelig. Men så til noe mer alvorlig, er det en motor man ikke skal tukle med så er det nettop skyactive teknologien i motoren til Mazda, jeg er ikke sånn super motstander som Norulf her men anbefaler det heller ikke nettop fordi ting kan gå galt.. Konstruksjonen på denne er ikke som alle andre motorer pga sin lave kompresjon i forhold til det som er normalt og både økt turtall og økt kompresjon kan ødelegge motoren og ikke minst twin turboen fra Honeywell og den ser mer ut som et Star Wars romskip enn en turbo og koster drøye 40000 kr å skifte. Neste er at økt kompresjon eller foresten dette er bare et forenklet ord da det etter start og kjøring er noe som heter max trykk altså når diesel dosen slippes fra injectoren og antenner og denne kraften er det som sender stempel ned og får alt til å svive rundt. Dette trykket må øke for å få mere hk og da toppen har 4 ventiler og er i aluminium begynner ting å skje og det er at diesel dyse tettningene ryker som får eksosgass til å passere og går rett i smøreoljen som blir forkullet i klumper og tetter oljesilen og så PANG ingen mere motor. Vel tror du ikke på det så gå på youtube.com og sett i søkefelt: Mazda skyactive engine failure. Ikke overbevist så kan du her på Broom forumet sette i søkefeltet: Mazda cx 5 og lese deg litt nedover en skrekkfilm er bare barnemat mot det du leser her. Vel alle gjør jo som de vil men du er herved advart :-) Sov godt i natt.natt. Videresalg tja hva tror du at du får for en 2013 modell CX5 med defekt motor og som Norulf sier så står nok hverken frelsesarmeen eller julenissen klar til å chippe inn mellomlegget på tap av verdi her.

Mvh Kviasen

Antall visninger