Revisjonshistorikk [tilbake]

Nja....helt korrekt og svært utfyllende fra Kamerat K her...The Bottom Line er likevel at den norske vinteren ikke er avskaffet....ei heller saltinga av veiene. Det er overveiende sannsynlig at en produsent som bla har en tendens til å være veldig god til å påføre så tynne lag med lakk som overhode mulig, også kan ha en lei tendens til å slarve med andre ting: vi kan nevne i fleng: tetninger, drensplugger, lufting av hulrom, hulromsbehandling....i det hele tatt: legio muligheter for at det kan bli meget spennende å være Tesla-eier når gledesrusen over ny bil begynner å legge seg! Legg til at det nok også er stål i bærende konstruksjoner...aluminium er som kjent ikke spesielt godt egnet om man vil ha maksimal styrke i en konstruksjon. Og ja, det er en komplisert bil, der produsenten holder kortene uvanlig tett til brystet og ikke for noen pris vil dele adekvat informasjon om bilen med f.ex tredjepartsverksteder....jeg tenker uvegerlig at Tesla og vår alles ukjære Apple har mye til felles her....man inngår nærmest et ekteskap når man kjøper Tesla!

Så ja, Kamerat K har helt rett, en opplæring av de som eventuelt kunne tenke seg å tilby understellsbehandling av Tesla ville absolutt vært på sin plass! Men det vil altså ikke Tesla, derved sitter kundene igjen med et potensielt problem: hvor mange norske vintere vil bilene egentlig tåle før det oppstår kritisk rustdannelse? Kan man egentlig regne med at en Tesla holder like lenge som garantitiden på batteriene? Eller sitter man med en veritabel Svarteper etter få år, der man har kritisk rustdannelse og aber pløtzlich en bruktverdi som er nedskrevet til kroner 0?

Min subjektive oppfatning er at Tesla har en jobb å gjøre her: det er ikke verre enn å forholde seg til det faktum at norske forhold krever en helt annen "værtetning", en helt annen rustbeskyttelse, enn det man har behov for i Teslas "kjerneområde" i California og omegn.

Antall visninger