Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Vet ikke helt hvordan koks lukter men vet noen sier de hadde koksfyring i gamledager Men jeg vet uansett hvordan diesel og diesel sot lukter da jeg mer enn en gang har lagt bak gamle lastebiler i oppoverbakker og siden gulpet opp dette i flere timer etterpå nesten sånn som å spise en boks makrell i tomat på brødskiva. Nei motor rens er rett og slett noe lurium og hjelper bare de som produserer stoffet, her er det skiftenøkkel og oljete hender som gjelder. Disel lukt betyr uforbrent diesel og da dyse feil eller som alle dieselmotorer må ha nemelig masse kompresjon. At det bedrer seg når du kjører til vanlig og en stund etter start er fordi at økende turtall og driftstemperatur på motor øker dieselens evne til å ville antenne og ser da tilsynelatende bedre ut. Glødepluggene er det første jeg ville byttet men samtidig fks gløde rele hvis det ved kald motor ikke måles spenning helt ut til glødepluggen. Dette kan sjekkes ved at en ny glødeplugg kobles til kontakten og jordes og skal da på noen tiendeler eller kanskje et sekund bli rødglødende på spissen, sjekk alle i tur og orden. Uansett er dette det første som bør prøves før man fortsetter kampen.

Mvh Kviasen

Hei Vet ikke helt hvordan koks lukter men vet noen sier de hadde koksfyring i gamledager Men uansett så vet jeg vet uansett hvordan diesel og diesel sot lukter da jeg mer enn en gang har lagt bak gamle lastebiler i oppoverbakker og siden gulpet opp dette i flere timer etterpå nesten sånn som å spise en boks makrell i tomat på brødskiva. Nei motor rens er rett og slett noe lurium og hjelper bare de som produserer stoffet, her er det skiftenøkkel og oljete hender som gjelder. Disel lukt betyr uforbrent diesel og da dyse feil eller som alle dieselmotorer må ha nemelig masse kompresjon. At det bedrer seg når du kjører til vanlig og en stund etter start er fordi at økende turtall og driftstemperatur på motor øker bedrer dieselens evne til å ville antenne og ser da tilsynelatende bedre ut. Glødepluggene er det første jeg ville byttet men samtidig fks gløde rele hvis det ved kald motor ikke måles spenning helt ut til glødepluggen. Dette kan sjekkes ved at en ny glødeplugg kobles til kontakten og jordes og skal da på noen tiendeler eller kanskje et sekund bli rødglødende på spissen, sjekk alle i tur og orden. Uansett er dette det første som bør prøves før man fortsetter kampen.kampen man må liksom starte i riktig ende.

Mvh Kviasen