Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Trandi Nei det går ikke å stramme, når bilen stopper uten grunn er det på motorene som i din bil problem med at kjede blir for langt, det er symptomene som avgjør dette men selvfølgelig kan et Nissan verksted være behjelpelige her. Demontering av et kjede ligner veldig mye på bytte av register reim altså vippearms deksel, reimhjul, et front deksel og kanskje generator samt en del ledninger og antakeligvis noen diesel rør og noen kabel kontakter. Nissan har gjort dette så mange ganger at de kan gi deg en fast pris på deler og jobb, er det en god garasje mekaniker i familien klarer han sikkert det men man må være nøye her. Men som sagt i forrige svar så går man ikke igang med å bytte dette kjedet før andre problemer er utelukket. Jeg nevnte tett diesel filter som en mulig årsak, men man kan også få en til å koble seg opp med en litt avansert feil kode avleser og registrere insprøytnings dysenes utbalansering som skal være ca 1,0 på alle dysene er det høyere enne 1,0 tyder det på dårlig dyse eller dårlig kompresjon i sylinder, verdier under 1,0 er ok. Denne avlesningen vil gi grunnlag for videre vei her.

Mvh Kviasen

Hei Trandi Nei det går ikke å stramme, når bilen stopper uten grunn er det på motorene som i din bil problem med at kjede blir for langt, det er symptomene som avgjør dette men selvfølgelig kan et Nissan verksted være behjelpelige her. Demontering av et kjede ligner veldig mye på bytte av register reim altså vippearms deksel, reimhjul, et front deksel og kanskje generator samt en del ledninger og antakeligvis noen diesel rør og noen kabel kontakter. Nissan har gjort dette så mange ganger at de kan gi deg en fast pris på deler og jobb, er det en god garasje mekaniker i familien klarer han sikkert det men man må være nøye her. Men som sagt i forrige svar så går man ikke igang med å bytte dette kjedet før andre problemer er utelukket. Jeg nevnte tett diesel filter som en mulig årsak, men man kan også få en til å koble seg opp med en litt avansert feil kode avleser og registrere insprøytnings dysenes utbalansering som skal være ca 1,0 på alle dysene er det betydelig høyere enne enn 1,0 og kanskje si 1,2 tyder det på dårlig dyse eller dårlig kompresjon i sylinder, verdier under 1,0 er ok. ok da disse dysene må kompensere ved å redusere sin verdi under 1,0 si 0,8 for de som gir mer. Denne avlesningen vil gi grunnlag for videre vei her.her. En vei å gå som jeg ikke er sikker på brukes så mye på Norske verksteder er ved hjelp av et såkalt picoskop som man kobler til start motoren og leser av kurvene for hver sylinder eller strømtrekket om du vil og dette mates så ut i kurver på en pc og kan gi nøyaktig kompresjon for hver sylinder, disel dysene må kobles fra elektrisk midlertidig under testen for riktige verdier. Norulf som er elektronikk ingeniør kan kanskje forklare mere om dette da jeg mest bare vet at det finnes.

Mvh Kviasen

Hei Trandi Nei det går ikke å stramme, når bilen stopper uten grunn er det på motorene som i din bil problem med at kjede blir for langt, det er symptomene som avgjør dette men selvfølgelig kan et Nissan verksted være behjelpelige her. Demontering av et kjede ligner veldig mye på bytte av register reim altså vippearms deksel, reimhjul, et front deksel og kanskje generator samt en del ledninger og antakeligvis noen diesel rør og noen kabel kontakter. Nissan har gjort dette så mange ganger at de kan gi deg en fast pris på deler og jobb, er det en god garasje mekaniker i familien klarer han sikkert det men man må være nøye her. Men som sagt i forrige svar så går man ikke igang med å bytte dette kjedet før andre problemer er utelukket. Jeg nevnte tett diesel filter som en mulig årsak, men man kan også få en til å koble seg opp med en litt avansert feil kode avleser og registrere insprøytnings dysenes utbalansering som skal være ca 1,0 på alle dysene er det betydelig høyere enn 1,0 og kanskje si 1,2 tyder det på dårlig dyse eller dårlig kompresjon i sylinder, verdier under 1,0 er ok da disse dysene må kompensere ved å redusere sin verdi under 1,0 si 0,8 for de som gir mer. Denne avlesningen vil gi grunnlag for videre vei her. En vei å gå som jeg ikke er sikker på brukes så mye på Norske verksteder er ved hjelp av et såkalt picoskop som man kobler til start motoren og leser av kurvene for hver sylinder eller strømtrekket om du vil og dette mates så ut i kurver på en pc og kan gi nøyaktig kompresjon for hver sylinder, disel dysene må kobles fra elektrisk midlertidig under testen for riktige verdier. Norulf som er elektronikk ingeniør kan kanskje forklare mere om dette da jeg mest bare vet at det finnes.finnes og brukes mye borte i England fks.

Mvh Kviasen

Hei Trandi Nei det går ikke å stramme, når bilen stopper uten grunn er det på motorene som i din bil problem med at kjede blir for langt, det er symptomene som avgjør dette men selvfølgelig kan et Nissan verksted være behjelpelige her. Demontering av et kjede ligner veldig mye på bytte av register reim altså vippearms deksel, reimhjul, et front deksel og kanskje generator samt en del ledninger og antakeligvis noen diesel rør og noen kabel kontakter. Nissan har gjort dette så mange ganger at de kan gi deg en fast pris på deler og jobb, er det en god garasje mekaniker i familien klarer han sikkert det men man må være nøye her. Men som sagt i forrige svar så går man ikke igang med å bytte dette kjedet før andre problemer er utelukket. Jeg nevnte tett diesel filter som en mulig årsak, men man kan også få en til å koble seg opp med en litt avansert feil kode avleser og registrere insprøytnings dysenes utbalansering som skal være ca 1,0 på alle dysene er det betydelig høyere enn 1,0 og kanskje si 1,2 tyder det på dårlig dyse eller dårlig kompresjon i sylinder, verdier under 1,0 er ok da disse dysene må kompensere ved å redusere sin verdi under 1,0 si 0,8 for de som gir mer. Denne avlesningen vil gi grunnlag for videre vei her. En vei å gå som jeg ikke er sikker på brukes så mye på Norske verksteder er ved hjelp av et såkalt picoskop som man kobler til start motoren og leser av kurvene for hver sylinder eller strømtrekket om du vil og dette mates så ut i kurver på en pc og kan gi nøyaktig kompresjon for hver sylinder, disel dysene må kobles fra elektrisk midlertidig under testen for riktige verdier. Norulf som er elektronikk ingeniør kan kanskje forklare mere om dette da jeg mest bare vet at det finnes og brukes mye borte i fks England fks..

Mvh Kviasen

Antall visninger