Revisjonshistorikk [tilbake]

Noe vag beskrivelse her....men om du har testa hvor sprek bilen er på kald motor ofte, kan du ha blåst både det ene og det andre....øverst på lista over ting du IKKE skal gjøre om motoren skal leve lenge i landet, er dette med å unngå å dra turtall på kald motor. Man skal alttså ALDRI gi flat pedal før olja er gjennomvarm. Om du vet sånn circa åssen motoren din ser ut inni, vil du forstå hvorfor.

Jeg tenker jo også at ordene "kald" og "sprek" i samme setning kan forklare hvorfor du har et bensinforbruk på rundt en liter....jeg vil jo si at det fremstår som relativt lavt....selv om du kan kjøre en slik motor på si 0.8 på langkjøring....med trykk på "lang"....mao mer enn 3-4 mil. Og nei, 400.000 er normalt sett ikke noe problem for disse motorene, jeg mener at 2.6 er såvidt ny at de tidligere problemene med kamakslene er rettet opp. Men igjen, om bilen har hatt flere eiere som har en tendens til å ha en kjørestil der man prioriterer dette med "sprek" bil.....vel....da kan problemet her skyldes alt fra det helt banale til det helt katastrofale. Begynn med å sjekke om du har vann i olja eller olje i kjølesystemet....dernest er det sånn at det ikke nødvendigvis kommer feilmelding om bilen går i nødprogram......men jeg mener du skal kunne se dette om du sjekker feilkoder mv...