Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Arnt Olav Ja Melhus i Trondheim har rett her den må ha ford spec WSS-M2C922-A1 og det betyr at det er lettest å kjøpe den der hos din forhandler men det finnes flere fabrikanter av oljen., Denne oljen er ikke billig noen steder og da må du få den fra Tyskland eller England med frakt og import avgift lønner det seg trolig ikke. Flere av bildelsidene på nett har nettop det som du sier at det blir listet opp alskens oljer som man ikke kan bruke Skruvat.no spesielt og spør du meg blir det feil hvis man tar det første på listen og heller det på kassen kan det gå riktig så galt. Mekonomen siler ut det man ikke kan bruke og står så igjen med 1 eller kanskje 2 forskjellige fabrikanter hvis du legger inn reg nr. Glem bytte av filter(1 stk) hvis du ikke er over gjennomsnitt god hobby mekaniker kassen må deles for å komme til det, noen sier kassen må ut mens andre mener det kan byttes på plass uansett er det en vrien jobb dette. Det er masse prosedyrer med å bytte olje her og du får bare ut 4-5 liter og det er bare litt over halvparten av oljen så da må man ta en Rover spec og det er først å fylle på 4-5 liter følge prosedyre og så tappe av og fylle på nok en gang så du bør kjøpe 10-12 liter for sikkerhet skyld da det alltid søles noe ut. Det med å bytte automat olje innebærer alltid en risiko da en ny olje vasker bedre og kan plutselig transportere med seg skitt som har samlet seg i alskens krinkelkroker, vaske det rundt i systemet og tette igjen filteret og skape problem for de ømfintlige solenoid styrings ventilene. Det er ikke for å skremme bare opplysning om hva de kan forvente og så blir det opp til deg. Har bilen 383000 km da er den bare godt innkjørt som Norulf sier og kan gå langt og lengre enn langt enda, en kompis av meg har en Mondeo med automat som har rundet 473000 km og still going strong men regner med at rusten har vist seg om jeg ikke tar feil i kanaler og hjulbuer bak.

Mvh Kviasen

Antall visninger