Revisjonshistorikk [tilbake]

Feiende flott oppsummering av dette med diesldyr og andre relevante forhold, terningkast 6!

Ellers er det korrekt beskrivelse av dieseldyr slik det normalt set ur når det har ligget og godgjort seg i en tank, men jeg brukte tappeslange på et 200 liters, ugjennomsiktig fat og slo av hjernen for anledningen....jeg tappa FORNUFTIG med slangen opp fra bunnen, men MÅTTE BARE ha med slumpen i bånn! Minst 50 liter....MYE VIL HA MER! Siden jeg har overrarmer som Scharzenegger, hva var mer naturlig enn å sette trakten i et par kanner i rask rekkefølge og stå og HELLE UT resten? Da ble det jo godt "rista", jeg så jo at det var litt "grumsete" diesel, men det var det derre med slå på hjernen! Glemt var dette etterhvert som jeg heiiv kannene på bilen, den gikk jo helt greit på dette en god stund.....men når jeg kom til de siste 40-50 literne og fylte på dem skjedde det som naturlig nok skjer: dieselfilteret gikk tett.

Nå var dette en eldre 1.9 TDI som jeg kjørte på litt av hvert, så jeg løste problemet med å skifte dieselfitleret ASAP, fylle på "godstoff" av den sorten jeg brukte når jeg kjørte på russisk fyringsolje, ba en bønn og kjørte 20-30.000 kilometer til før jeg igjen bytta dieslelfilter. POENGET HER er at man kan gjøre mye ustraffet med eldre biler, men jo nyere bilen er....jo mer går i støkker når man får det være seg vann og/eller dieseldyr på tanken. Er det vann med i bildet, følger dieseldyr ofte med på kjøpet helt gratis, derved blir det uansett en større affære om du har fått dette på tanken...igjen...du har en nyere bil....det er a complete different matter vs en eldre dieselbrenner!

Antall visninger