Revisjonshistorikk [tilbake]

Om bilen ikke selges av Frelsesarmeen eller Julenissen, er det helt sikkert en grunn til at den er priset lavere en nandre biler i markedet! Det innebærer at man må sjekke historikken ekstra grundig, og innhente en fullstendig tilstandsrapport fra en objektiv tredjepart før man i det hele tatt tenker tanken på å så mye som se på en kjøpekontrakt. Dels for å avdekke eventuelle mangler, men også for å verifisere hvor langt bilen faktisk har kjørt....5 år er nok til at f.ex en selger kan ha kjørt bilen mye, mye lenger enn det kilometertelleren viser. Bortsett fra dette med tilstandsrapportne skal man gå over bilen med et kritisk blikk selv: har bilen blitt passet på, når ble siste service tatt, når skal neste store service taes....dette koster fort 20.000 spenn eller mer med en bil som dette...er dekka slitt...er eventuelle vinterdekk som følger med i det hele tatt av en kvalitet som egner seg for en norsk vinter....og ikke minst: rust. Også Porshe ruster, og er bilen ok og det blir kjøp: kjør bilen rett på undersellsbehandling og følg opp med ettrebehandling!

The bottom line er at du får mange andre biler som er et bedre alternativ for de fleste for det du betaler for en Porsche som begynner å dra på åra. Se f.ex på Skoda Superb...eller VW Passat, kjedelige som fy for noen, men du og du, så mye nyere bil du får for samme prisen! For ikke å snakke om driftsbudsjettet: det koster å være kar. Porsche er ingen billig bil å eie. Når du ser på en såvidt gammel bil, tenker jeg at totalbudsjettet har betydning. Da er mitt råd å stikke fingeren i jorda og heller se på andre alternativer: du får jo nesten-ny eller ny bil for samme pengene, da har du plutselig garanti og et helt annet driftsbudsjett. Da sover du bedre om natta og slipper de spennende overraskelsene som uvegerlig følger med "spennende" biler!

Om bilen ikke selges av Frelsesarmeen eller Julenissen, er det helt sikkert en grunn til at den er priset lavere en nandre biler i markedet! Det innebærer at man må sjekke historikken ekstra grundig, og innhente en fullstendig tilstandsrapport fra en objektiv tredjepart før man i det hele tatt tenker tanken på å så mye som se på en kjøpekontrakt. Dels for å avdekke eventuelle mangler, men også for å verifisere hvor langt bilen faktisk har kjørt....5 år er nok til at f.ex en selger kan ha kjørt bilen mye, mye lenger enn det kilometertelleren viser. Bortsett fra dette med tilstandsrapportne skal man gå over bilen med et kritisk blikk selv: har bilen blitt passet på, når ble siste service tatt, når skal neste store service taes....dette koster fort 20.000 spenn eller mer med en bil som dette...er dekka slitt...er eventuelle vinterdekk som følger med i det hele tatt av en kvalitet som egner seg for en norsk vinter....og ikke minst: rust. Også Porshe ruster, og er bilen ok og det blir kjøp: kjør bilen rett på undersellsbehandling og følg opp med ettrebehandling!etterbehandling!

The bottom line er at du får mange andre biler som er et bedre alternativ for de fleste for det du betaler for en Porsche som begynner å dra på åra. Se f.ex på Skoda Superb...eller VW Passat, kjedelige som fy for noen, men du og du, så mye nyere bil du får for samme prisen! For ikke å snakke om driftsbudsjettet: det koster å være kar. Porsche er ingen billig bil å eie. Når du ser på en såvidt gammel bil, tenker jeg at totalbudsjettet har betydning. Da er mitt råd å stikke fingeren i jorda og heller se på andre alternativer: du får jo nesten-ny eller ny bil for samme pengene, da har du plutselig garanti og et helt annet driftsbudsjett. Da sover du bedre om natta og slipper de spennende overraskelsene som uvegerlig følger med "spennende" biler! Og om du bare MÅ ha SUV og ikke klarer deg med en vanlig stasjonsvogn med 4WD....finnes det også mer fornuftige alternativer enn en "familieracer". Igjen, kanskje ikke like "spennende"....men med en hel gullrekke av andre fordeler!