Revisjonshistorikk [tilbake]

Kjære Norulf og Kviasen, Takker for alle tanker og innspill! -I fare for å gjenta meg selv; Jeg søker ikke verken kinderegg eller umulige kompromiss, men et dekk som gjør seg i den relativt store lavprofildimensjonen, på en relativt stor bil, på tørr asfalt. Og så er det slik at gode tørrasfaltdekk kan være OK, greie, eller mer ubrukelige på våt asfalt og mht støy. derfor valg 2 og 3. At jeg velger en stor SUV, og lavprofildekk, blir tøvete å diskutere, men til informasjon så har jeg kjørt relativt mange store tyskere, og nye/nyere, og dekk er viktig. Både av hensyn til utseende og kjørestil -og som en konsekvens av dette, kvaliteten enda viktigere. Jeg kjører ca. 40 tusen i året, og bor vel mer i Norges våteste kommune, enn tørreste, men med 40 tusen så beveger jeg meg også utenfor bygrensen, og landegrensen -med 3 lange europaturer i fjor (dog med annen bil). Jeg MÅ ikke kjøre SUV'en hver gang, men når det er vått så kjører jeg meget forsiktigere enn på tørre fine veier. Og til det tøvete utsagnet om at bilen er bygget for bushen; Jeg har kjørt heftige BMW'er og Porsche, men dette er noe av det bedre PÅ VEIEN. At jeg kommer meg greit frem på traktorvei, og hyttevei, er ingen ulempe -men denne bilen, med sportslig design, er IKKE bygget for terreng (selv om den av tradisjonelle hensyn også har elementer fra sine søsken, som gjør den fremragende også fro dette. men da velger man neppe en 'penbil', og heller en Discovery vil jeg tro..

Fortsatt på jakt etter gode dekk. Snakket med importøren i dag, og de anbefalte både Yokohama, og et merke jeg aldri har hørt om, og Pirelli til 9.900 per dekk (!!!), så like klok, men sånn sett er Yoko mest aktuelle av dem.

Ha en fin dag, og hold diskusjonsnivået glødende.

RRS

Antall visninger