Revisjonshistorikk [tilbake]

For alt hva det måtte være verdt.....det var en interessant test av nettopp "SUV-dekk" i Motor forleden. Denne finnes sikkert også på Motors nettsider. Jeg registerer forøvrig at du de facto ser etter et kompromiss, der du vektlegger egenskapene på tørr asfalt mer enn på våt asfalt. Høl i hue prioritering med en såvidt tung bil spør du meg, men vi har vel alle forskjellige preferanser...kanhende du bor og kjører i Norges tørreste kommune?!? At du ønsker deg støysvake dekk når du er så uheldig at du har en bil som ruller på lavprofildekk, er mer forståelig, men akk og ve, så vanskelig å få til!

Det enkle rådet her er å gå for Michelin eller Nokian, da får du dekk som kan gi deg et greit kompromiss, de fleste andre alternativer vil gi deg en eller flere spennende egenskaper du neppe vil sette pris på. Disse produsentene er på toppen av pallen fordi de gjør en grundig jobb under utviklingsprosessen. Men helt fornøyd blir du kanhende ikke, du ser egentlig etter et Kinder-egg som ikke finnes: kfr dette med lavprofil og støy. For min del er dette med å velge felger og en kurrant dekkdimensjon en av de tingene jeg legger vekt på når jeg kjøper bil. Med "kurrant" tenker jeg på at lavprofil er både unødig dyrt, tilgangen på alternativer kan være dårlig og ikke minst: komfort og støynivå er uforenlig med mitt kjøremønster og mine krav. Dette er viktigere enn "moderne design" og hva som ellers blir brukt som argument for å velge lavprofildekk. Jeg tenker jo at du kanskje bør gjøre det lettere for deg selv og tenke gjennom dette, før du velger bil neste gang: hvorfor kjøpe SUV om du priooriterer tørr asfalt og lavprofilldekk...? Lykke til!

Antall visninger