Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Vnt regulator er en moderne metode å regulere turbo trykket på, enten elektro mekansisk eller ved hjelp av vacum(luft undertrykk), dette har ikke sammenheng med Egr som bare sirkulerer eksos tilbake i motoren igjen og er ikke smurt av motoroljen. Egr ventil er koblet til eksos manifolden og går så til en kjøler og deretter videre til innsugs manifolden, hvis for eksempel deler av stempler eller ventiler flyr av ville de blitt stoppet av Egr kjøler. Egr kjøler bruker bilens kjølesystem for å holde avgass temp nede. Stempler og ventiler har ikke skade for da ville ikke motor vært normal i perioder men snarere hørt ut som å rasle med en pose bestikk eller verre og vært helt ukjørbar med hele nabolaget røyklagt. Feil koder må avleses for å finne ut dette. Hvis du får feilkodene fra verkstedet og poster de her så kan jeg tolke de for deg.

Mvh Kviasen

Antall visninger