Revisjonshistorikk [tilbake]

Det du beskriver, er en ukultur som har vokst seg stor og sterk i Norge! Det finnes sterke krefter i både bil- og forsikriingsbransen som gjør det de kan for å feie kjente og mindre kjente problemer under teppet- Dette gjelder innkallinger....i andre land blir ofte kjente feil rettet ved innkalling av berørte biler....mens vi i Norge til stadighet opplever at unevnelige importører holder informasjonen om kjente feil for seg selv, og satser på at feilene ikke popper opp før garantitiden er ute! Og skulle deler med kjente svakheter ryke første året....ja blir det selvsagt plutselig en "slitasjedel", som dessverre ikke omfattes av garantien! Dette skjer i de beste familier, jeg pleier å si at importører som behandler kundene på denne måten, tar en "V*o"! Noen importører går sogar til retten for å slippe å oppfylle sine forpliktelser i forhold til garantien! Som vi vet, begrep som "verdensgaranti" og Europagaranti" gjelder overalt....bare ikke i Norge :.-) Men ingen regel uten unntak, Toyota Norge er suveren når det gjelder både garanti og kundeservice, den skal de ha!

Det finnes også aktører som driver "bizzeniss" ved å skifte deler og "feilsøke" på den måten du antyder. Men heller ikke her, ingen regel uten unntak; jeg har selv opp gjennom nærmere 30 år som kunde hos Møller opplevd et merkeverksted som gir meg Rolls-Royce service og de facto ikke tar betalt om deler man skifter ikke retter den opprinnelige feilen! Sånne verksteder liker vi! Mine faste kundekontakter ved samme verksted har også jevnlig oppdatert meg på kjente feil og problemer med de bilene jeg har hatt, og tipset meg om hvordan jeg kunne skaffe meg tilgang til alt fra tekniske bulletiner til delekataloger på nett....hatten av, flinke gutter! Konklusjonen må være at vi forbrukere bør være mer bevisst og velge aktører som oppfyller de kravene som er naturlige å stille til en samarbeidspartner på et så viktig område som vår alles kjære bilen! For min del har jeg opp gjennom åra vært avhengig av at bilen min fungerer H24/7 for å komme meg på jobb. Da er det naturlig å stille krav! Jeg vil anbefale deg å velge en annen samarbeidspartner i årene fremover, du har opplevd en kundeservice som ikke holder mål, sånn skal det ikke være!

Endelig er det bare å fastslå at verken Broom eller andre medier noensinne vil kunne være helt og holdent objektive og uavhengige. Sånn er det bare, vi har alle våre preferanser, og alle mediekanaler lever jo forsåvidt av annonseinntekter! Når det er sagt, les artiklene på Broom, det er faktisk mye god informasjon innimellom, spesielt Benny tør å ta bladet fra munnen og sier klart fra når en bil har noe leamikk som ikke fungerer som det skal. Det å ta vare på gode mennesker, å gjøre seg opp en mening om gode og mindre gode kilder til forbrukerinformasjon, er nøkkelen her!

Antall visninger