Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei.

Det er litt vanskelig å svare deg fordi det ikke nevnes hvilken årsmodell du ser på. Generelt sett vil jeg si desto dyrere bil (i nypris) du ser på, desto dyrere er de å vedlikeholde og reparere, derfor er det spesielt viktig at den/ forrige eirerne har behandlet den godt så et servicehefte med mange stempler i (og spesielt de siste par år) er gull verdt.

Automatikgearkasse og katalysatorer er veldig dyre på en 750i. Det er viktig at det ikke er noenvarsellamper som lyser og at all elektronikk fungerer, for dette er en bil som var helt ledende på nye teknikk når den kom.

Viss det er snakk om en e38 (fra 1994 til 2001) er 750i 12 sylindret med 5 eller 5,4 liters motor og 300/326 hk, deretter er det en turboåtter. Viss det er den 12 sylinfdrete 750i du er interessert i ville jeg personlig heller anbefale deg å kjøpe en 740i som er like rask, men bruker vesentlig mindre bensin, den har 4,0 eller 4,4 (fra 1996) liters motor med 286 hk.

Viss det er import det er snakk om kan du lett beregne toll her: http://tyskland.org/importavgifter.htm Viktig er det å kjøpe bilen fra en seriøs privatperson eller forhandler og sjekke om kmstanden kan være logisk i forhold til servicehefte. Tror det kan lønne seg å ikke kjøpe den aller billigste for men en seriøs bil, det lønner seg nok i lengden;-)

Hilsen Espen

Antall visninger