Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Kurt.

Kul bil, men kjedelig problem. Ser at de delene jeg hadde tenkt å forslå å bytte ut allerede er skiftet ut.

Det kan selvfølgelig være dysene også, men jeg er – som deg – langt i fra sikker. Jeg har vel mer tro på at det er noe i tenningsanlegget her. Har du skiftet pluggkabler og hetter? Det kan faktisk være så enkelt. Ofte så tenker man for vanskelig og komplisert.

Jeg har vel egentlig ikke noen andre gode forsalg annet enn at man må ta inn bilen til en nye sjekk. Det kan selvfølgellig også være vacumlekkasje, men jeg tror nok også at den ville vært konstant. Det kan også være feil på noen av giverne, enten til turtall eller temperatur – og at de fusker / gir feil informasjon.

Har verkstedet du bruketr ett oscilloskop? Mulig det er litt gammeldags, men det er et fantastisk verktøy for å finne ut hva som er feil og hvor feilen er. Men får opp hele tenningsforløpet sylinder for sylinder og gjør det gjør det mye enklere å finne ut hvor – og om mer er litt erfaren, hva som er feil.

Slike kjedelige feil er nok dessverre av og til ulempen med å eie en såpass spesiell bil. Verkstedene mangler ofte både erfaring og kompetanse. Men til gjengjeld er det jo grise-gøy når alt er i orden og fungerer som det skal. Da er jo dette en kong-bil!

Får bare ønske deg lykke til med kul bil og jakten på motorfusk.

Antall visninger