1 | opprinnelige versjon |
Heisann.
Kjedelig med gåen servopumpe, da.
Dette er en typisk litt slik kjip sak hvor det egentlig ikke finnes noen godt svar, men jeg skal i alle fall forsøke å belyse dette. For det er mange ting som spiller inn og som gjør at dette er vanskelig å avgjøre.
Det kommer naturlig vis an på hvor langt bilen har gått og ikke inst kommer det an på hva som er feil med servopumpa de. Om det i i det hele tatt er noe som har med oljetypen å gjøre. Det er det ene.
En annen grunn er jo at FØR verkstedet etterfylte olje så har du jo kjørt med for lite servo-olje. Hvis ikke så hadde det jo ikke vært behov for etterfylling. Så jeg er nok redd du blir møtt med motargumentet om at du har kjørt med for lite olje før du kom til dem.
Servo og hydraulikk olje pleier normalt sett å gå greit å blande. Det er i alle fall min erfaring. Selvfølgelig forutsatt at det brukes riktig type, dvs med riktige spesifikasjoner.
Total Fluid, et oljemerke som har alt fra motorolje og totakstsolje til hydraulikkolje. De kan godt ha en olje som passer utmerket til din BMW X5. CHF11s som du henviser til er en olje levert av Pentosin.
Her etterfyllingen skjedd på et merkeverksted, så vil jeg anta at Total sin olje er helt grei og at den i bunn og grunn ikke er grunn til elendigheten.
Du må gjerne ta en prat med verkstedet som etterfylte om dette og sjekke oljespesifikasjonene mot hverandre. Har de kommet i skade for å fylle feil, så bør de så klart hjelpe deg her.
Hvis ikke bør du kanskje se om du får tak i en brukt pumpe. Jeg er redd en ny fort koster veldig mye penger.
Må bare få ønske deg lykke til!