Revisjonshistorikk [tilbake]

Orakelet svarer nok...men jeg har undret meg over det samme: har en euro6 TDI sjæl, og har merket meg at Norge, som faktisk ikke har en ENESTE STORBY i ordets egentlige forstand, til forskjell fra Tysklland, som har virkelig STORE BYER med en helt annen trafikksituasjon...sier at både euro5 og euro6 er problemfritt i tyske byer! I Norge derimot er euro6 angivelig et problem både i landsbyen Oslo og kjempebyer som Stavanger og Haugesund! At bensinbiler med høytrykksdyser har like stort eller større utslipp av såvel partiker som NOX, er ikke engang tema....ennå..

Men logikken...? Som vi alle vet, dette dreier seg jo til syvende og sist om å legitimere nye avgifter, "for miljløets skyld"....vi er flere som har merket seg at politikerne i Oslo heller vil ha 5-dobla bompenger enn forbud...det sier jo sitt om hvor skoen egentlig trykker! Når avgiftene inn i statskassa springer, forsvinner miljøproblemene som ved et trylleslag! I middelalderen var det noe minner VELDIG om denne greia: AVLATSHANDEL het det dengang...bare man betalte nok til kjerkekassa, forsvant syndene!

Vi får prøve å ta opp saken med NAF....det hjelper vel i allefall på humøret å ha prøvd!

Antall visninger